nieuw jong parkietje

Gestart door pipi, juni 05, 2011, 14:30:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pipi

ik heb in de kooi een stengel trosgierst liggen. Wat is nou wijsheid? Dit weg halen en kijken of het parkietje ook zijn normale voeding wil eten? Of lekker nog even een paar dagen laten liggen tot pipi is gewend?

MissDorien

Sowieso nooit meer dan een paar cm per week geven. Dus zo'n hele streng is al veel te veel.
Dat mag je wel weghalen dus.

pipi

het is maar goed dat ik hier terecht ben gekomen zeg. Dank je, de streng is weg nu.

MissDorien

De trosgierst moet je zien als snoep, het is dus lekker en dikmakend.
Maar met weinig voedingsstoffen.
Daarom is het erg belangrijk dat je parkietje vooral zijn reguliere voer leert eten.

pipi

ik vind het toch wel een klein beetje lastig, het lijkt me dat als pipi trosgierst eet, dat pipi dan ook gewoon voer kan eten?

Ik heb net nog iets met een spuitje gegeven maar hier had pip weinig zin in. Ik kan het er toch niet in proppen?

inge

Hoi,

Bij je vorige berichtjes las ik dat Pipi al zaadjes eet van de bodem.

Dus ik zou zijn/haar zaadvoer in zijn bakjes maar ook zeker nog op de bodem strooien dat hij/zij zeker kan eten!!

Veel succes en geluk met Pipi en welkom :)

pipi

Ik had vandaag een schaaltje met zaadjes op de bodem gelegd. (nadat ik het trosgierst had weggehaald) ik heb het in de gaten gehouden maar pip had er dus niets van gegeten. Ik had gelezen dat trosgierst ook makkelijker is om te pellen dan het "volwassen" voer.
Nadat ik wat gezocht had op dit forum zag ik dat ik ook zelf de zaadjes wat kon pellen door er met de achterkant van een lepel tegen aan te gaan. Dit gedaan en pipi heeft volgens mij hier flink van gegeten. Pip is zichzelf nu goed aan het wassen.

Ik heb nu ook wat van dat groene poeder waar ik dat papje van kan maken. Kan ik hier nog iets mee doen? Of mengen oid?

inge

Super dat Pipi van de gepelde zaadjes gegeten heeft ;D
Zo nog verder doen zou ik zeggen tot je zeker weet dat Pipi ook ongepelde eet!!!
Wat betreft het groene poeder kan ik je niet verder helpen.
Hoop dat Pipi vlug vooruit gaat dat je je minder zorgen maakt,Succes hoor ;D