ritme

Gestart door pipi, juni 05, 2011, 07:58:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pipi

Hebben jullie parkietje een vast ritme van slapen en wakker worden? Ik was om zeven uur met de kids beneden maar pipi zat er nog aardig rustig bij en wij kregen ook geen geluidje van hem te horen (ik maakte mij gelijk zorgen natuurlijk, is toch niet ziek?)

Nu zie ik dat pipi van zijn stokje is af gegaan en is gaan knabbelen aan de trosgierst.

Kleintjes

Hoihoi,

parkietjes hebben over 't algemeen al vrij snel 't "huis-rimte", dus dat ze wakker worden als jullie wakker worden en gaan slapen als jullie gaan slapen.
Velen van ons kiezen er echter voor om 'n doek over de kooi(en) te hagen zodat ze aan hun uren slaap komen (gemiddeld 12 uur slaap, kan iets varieren). Hier bij mij thuis bijvoorbeeld maak ik ze gemiddeld rond 10 uur wakker (ik ben altijd thuis) en gaat de doek van de kooi af (die overigens dun is) en gaat er rond 22:00 of 23:00 uur er weer over, dan pruttelen ze nog eventjes en gaan dan slapen.

Als ze eenmaal gewend zijn dan houden ze zich al bijna vanzelf aan 't ritme. Als ik hier te laat ben 'savonds zitten ze vaak al te dutten ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

MissDorien

Ik heb zelf een wat vervelend ritme, ik ga meestal pas rond 1 uur slapen.
Ik ben vaak nog aan het werk op mijn computer, in dezelfde kamer als de vogels.
Ik maak dus rond een uur of acht alles donker zodat ze gaan slapen en om zes uur de volgende ochtend zijn ze klaarwakker en vrolijk.
Dat gaat prima.

pipi

Dank jullie wel  ;)

Om half negen kan Pipi verwachten dat ik het "licht" uitgooi voor hem  ;D Ik gun hem nog even wat tijd om wat eten in te slaan.