Andere methode dan trosgierst voor tam maken?

Gestart door Steven__vroom, juni 02, 2011, 20:51:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steven__vroom

Beste mensen ik weet niet hoe het mijn nieuwe parkieten zit maar de ene dag zijn ze super bang voor mijn hand als ik trosgierst aanbied en de ene dag als ik meer dan een uur met me hand in de kooi zit (met trosgierst) komen ze vanzelf wel een hapje nemen het is me zelfs een keer gelukt dat er eentje op me hand kwam zitten zoals in dat filmpje op youtube dat je steeds je hand verder weg moet houden...maar nu paar weken verder doen ze het niet meer en zijn ze weer bang en schrikkerig.

Ik heb ze als een koppeltje gekocht bij de dierenwinkel moet ik er een weg doen? Moet ik er eentje in een andere kooi stoppen en dan een voor een tam maken en dan weer bij elkaar stoppen? Mogen ze echt niet vliegen tijdens het tam maken proces ? Is er een andere methode dan met trosgierst?

Hoop vragen maar ik hoop dat ik jullie me een beetje opweg kunnen helpen..

BudgieMe

Citaat van: Steven__vroom op juni 02, 2011, 20:51:41
Beste mensen ik weet niet hoe het mijn nieuwe parkieten zit maar de ene dag zijn ze super bang voor mijn hand als ik trosgierst aanbied en de ene dag als ik meer dan een uur met me hand in de kooi zit (met trosgierst) komen ze vanzelf wel een hapje nemen het is me zelfs een keer gelukt dat er eentje op me hand kwam zitten zoals in dat filmpje op youtube dat je steeds je hand verder weg moet houden...maar nu paar weken verder doen ze het niet meer en zijn ze weer bang en schrikkerig.

Ik heb ze als een koppeltje gekocht bij de dierenwinkel moet ik er een weg doen? Nee
Moet ik er eentje in een andere kooi stoppen en dan een voor een tam maken en dan weer bij elkaar stoppen? Nee
Mogen ze echt niet vliegen tijdens het tam maken proces ? Ja, hoor, als ze de kooi inmiddels goed kennen zullen ze er zelf naar toe terug gaan en wat meer vrijheid maakt ze rustiger, dan je hand in de kooi te blijven doen.
Is er een andere methode dan met trosgierst? Je kan iets anders nemen wat ze graag lusten, andijvie of zo, doe dat eerst een paar keer op een knijpertje naast favoriete zitstok
tot ze het kennen. Mss een tip voor de trosgierst, neem niet de hele sliert maar een stuk van 5cm of zo afknippen, is minder eng.

Hoop vragen maar ik hoop dat ik jullie me een beetje opweg kunnen helpen..