Is mijn vogel echt oversekst?

Gestart door Aukina, juni 01, 2011, 12:12:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aukina

hallo,

ik heb 4 grasparkieten buiten in de volière 2 mannen en 2 popjes.
Dit ging altijd prima, totdat 1 van de mannen (Burdy) raar gedrag naar zijn vrouwtje (skylie) ging vertonen, hij pikte telkens op haar hoofd en soms op haar rug.
Voor 2 week terug heeft hij haar zo gepikt dat ze een wond had op haar hoofd! ik ben met haar naar de dierenarts geweest, ze heeft een kuur gekregen en het gaat nu weer redelijk met haar.

De dierenarts gaf aan dat het beter was dat ik skylie en burdy een tijdje uit elkaar hield, en ook even uit de volière kon hield tot skylie in zo verre genezen was. (en burdy zijn rang zou verliezen)
Hij zij dat burdy meer wou dan dat skylie wou... hij is oversekst dus!

Voor een week terug heb ik skylie weer buiten bij de anderen in de volière gezet. Dat ging wel redelijk alleen vond ik haar wel iets eenzaam.
Vandaag heb ik burdy weer in de volière gedaan en zag direct dat het niet zo ging als het hoorde.
De vrouwtjes maken ruzie met elkaar en burdy is nog steeds wat ruig! en niet echt lief voor zijn vrouwtje!

Wat moet ik hier mee? ik weet het zelf echt niet meer!

Titel aangepast,
Gr PF



BudgieMe

Kan je allereerst van alle 4 de vogels een foto maken, van kopje met snavel en neusdop goed in zicht.
Zo kunnen we in ieder geval meekijken of je inderdaad 2 mannen en 2 poppen hebt.
Want dit is niet echt een normaal gedrag bij een groep van 4 met even geslachten,...
Blijkt het wel zo te zijn dan kan er een zwakte zijn bij de vogel die gepikt wordt die wij niet zo snel zien aar de vogels zelf wel en dan kan de natuur hard zijn.

Aukina

ik heb nu aantal keer geprobeert foto's te sturen, maar ik krijg het niet voor elkaar!

Aukina

#3
Foto 1:Burdy
Foto 2:Neon
Foto3:Biggy
Foto4:Skylie

Skylie is op deze foto nog niet helemaal fit! ze ziet er inmiddels al weer een beetje beter uit.

ik hoop dat de foto 's duidelijk genoeg zijn!





[verwijderd door de beheerder]