roosvicee/brinta/voer?

Gestart door janneke, april 12, 2005, 09:06:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

janneke

hoi,
Ik heb op dit forum wel eens gelezen over een papje van roosvicee brinta en voer. Ik kan het helaas niet terug vinden.
Welke soort roosvicee of cevitam heb ik nodig en wat zijn de verhoudingen om dit te mengen?
Nog een vraagje: Karel en Casper eten helemaal geen groenten en fruit. Karel at alleen appel, maar sinds het stukje (dat ik tussen de tralies had gedaan) naar beneden is gevallen is ie er bang voor. Hoe geven jullie fruit? Of ik het nu in mijn hand hou, op de bodem leg, er zelf ook even van eet, zij willen het niet! (ik heb zelfs het fruit wel eens in hun voer gelegd, maar ze trappen er niet in :? )
Groetjes!

Safrena

Hey Janneke

De roosvicee is die met de gele dop de vruchtenmix :wink:

Je doet een paar druppeltjes roosvicee bij een beetje brinta zodat het niet te zoet is :wink:

Hier willen ze ook hun fruit niet in hun kooitje ik leg dan altijd een stukje op een bordje en dan eten ze het wel :wink:

vele groetjes

Denies

Hoi Janneke,

Zelf gebruik ik een soort knijpertje die je aan je kooi klikt, waar je allerlei lekkere dingetjes in kan hangen.
Zo kan het eten niet vallen en kan je het toch op een makkelijk te bereiken plek ophangen.
Deze zijn volgens mij te koop bij elke dierenspeciaalzaak.
Succes!

groetjes

janneke

dank voor jullie tips! ik hoop dat ze nu wel groenten en fruit willen eten! ga zo naar de dierenspeciaalzaak...

Tjipie lover

Hallo en hoeveel roosvicee moet je dan in verhouding bij het drinkwater doen als je ze x wilt verwennen??
Ben benieuwd wat ze ervan vinden, ze zitten me namelijk altijd aan te kijken als ik het drink!
Alvast bedankt voor jullie reactie\'s

janet

mijn parkeiten willen ook geen vers fruit, gek vind ik dat hoor, maar ik heb het opgelost met fruitmix van Vitakraft. Dat vinden ze heerlijk, dus daar geef ik ze elke dag een klein beetje van

Safrena

Hey tjipie lover

Je mag een paar druppeltjes op een glas water doen. Zo ongeveer zoals je het zelf zou drinken maar niet te zoet  :wink:


Hey janet

Fruitmix van vitakraft isniet hetzelfde als je parkietje vers fruit of groentjes geven hoor. :wink:
De vitaminen die je in vers fruit en groentjes vind die vind je daar niet in.
Beter is dan om af en toe een beetje roosvicee vruchtenmix in hun drinkwater te doen.
Blijf het gewoon proberen om ze verse groentjes of fruit te geven. Doe het hen eventueel voor.

vele groetjes

Jessie

Rory en Jessie aten eerst ook nooit fruit of iets anders maar sinds 2 weken eten ze appel, mandarijn, sla en zelfs een stukje komkommer

janet

ik zal het ook weer eens proberen, misschien geldt ook hier weer:de aanhouder wint!!!

Parkieten-Freak

De aanhouder wint meestal, gewoon bliven geven dus.
En....doe het zelf voor. Tamme grasparkieten zijn vaak bijzonder geinsteresseerd naar wat er in jou mond verdwijnt.
Dan willen ze ook proeven, zo heeft Croky  fruit leren eten.
Hij lust bijna alles. Groenten en fruit. Soms krijgt hij ook wel eens een gekookt elleboogje macaroni (zonder saus), of een stukje gekookt ei. En als ik even niet oplet, zit meneer in de keuken te smikkelen van een stukje makreel of zo.... :wink:


Tjipie lover

Hallo.
Ik geef ze ook wel groente en fruit.
Bliksem is helemaal gek op appel!!
Banaan vinden ze maar niets.
En verder moet ik het nog even uittesten.

En bedankt voor de tip van de roosvicee!!
K heb mijn parkieten er nog niet bijgezien maar dat komt nog wel.
Moest ook werken vandaag dus vandaar.
:wink: