Petitie: stop de handopfok en handel in babykromsnavels!

Gestart door lovesbudgies, mei 22, 2011, 15:07:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lovesbudgies

De handel in babypapegaaien en -parkieten groeit en groeit. Kleine grasparkieten worden met 4 weken van de hand gedaan, en babypapegaaien liggen tegenwoordig meteen uit het ei al naakt onder een warmtelamp en krijgen voedsel uit een spuitje.
Geen wonder dat er zoveel kromsnavels met gedragsproblemen zijn, en het aantal sterfgevallen zo hoog ligt.


Zeg hier ook "nee" tegen! Teken de petitie van de Kliniek voor vogels hier!



   

Handopfok baby's in emmertjes.                      Kaketoe met beugel. Door de druk van de lepel tegen de nog zachte delen van de snavel tijdens                                                                                           handopfok heeft deze kakatoe een misvormde snavel gekregen. Foto: Dierenziekenhuis Drachten



inge

Wat een schande :( mijn naam staat erop hoor .

Hopelijk volgen snel vele andere ,maar denk dat dit geen probleem zal zijn ;D

Kleintjes

#2
We hebben getekend.

Echt te belachelijk voor woorden.... en diep diep triest..

Staat nu ook op m'n Hyves pagina :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

parkietenwinkel


Wouter

Uiteraard heb ik de petitie getekend! Afschuwelijk!

pixie



Pino2006

Ik word hier zo boos van echt een schande!  >:( >:(


Helaas ben ik nog te jong om testemmen  :-[

Audrey

#8
Dit is een petitie, geen stemming. Als je zo'n petitie tekent, verkondig je eigenlijk gewoon je mening. Als ik me niet vergis mogen ook minderjarigen die dan tekenen, toch?

Oeps, ik zie net dat je toch 18 moet zijn. Vraag het even aan je ouders of ze willen tekenen? Jij mag misschien niet tekenen, maar je kunt wel mensen overtuigen om dat te doen.  :)

Ik kan hem ook niet tekenen, omdat ik Belgische ben...  :(

inge

IK ben ook Belgische ;) ,geen probleem hoor om te tekenen.



Geertje

Nou, daar hoef ik geen seconde over na te denken. Getekend natuurlijk!

Bedankt voor het opstarten van dit innitiatief!


wofosi

Ik had deze lijst getekend bij Hooijmeijer toen ik met de Halsband parkiet er heen moest..... en sluit me gelijk aan bij de verhalen over Hooijmeijer.  De positieve en de negatieve :P

lovesbudgies

Haha! Daar ben ik dan eigenlijk wel benieuwd naar, naar jou ervaring..


parkiet91

Getekend! Krijgen dierenwinkels ook vogels binnen die met de handopfok zijn groot gebracht?

lovesbudgies

Ja. De meeste dierenwinkels kweken niet zelf, maar kopen de vogeltjes van kwekers, daar kunnen inderdaad handopfok parkietjes bijzitten, en ook te jonge dieren, gewiekte vogels, ongezonde vogels, etc.
Bij een dierenwinkel weet je eigenlijk nooit wat je koopt.

Er zijn ook dierenwinkels die zelf kweken, een aantal daarvan (zoals Dennis Papegaaien, 4-Animals) staan juist bekent om deze praktijken. Alle grasparkieten worden daar gewiekt en met de hand opgevoed, net als alle andere kromsnavels die ze verkopen trouwens.

Jahalon

Ik heb de petitie getekend!!! Eén van de dingen waar ik totaal niet tegen kan is dierenmishandeling en dit is er een hele wrede vorm er van!!!!  >:(  Bestaat er geen lijst op dit forum met betrouwbare verkopers? Kwekers, dierenzaken e.d. Heb de zoekfunctie geprobeerd maar kon niet echt iets vinden.

Wouter

Citaat van: Jahalon op juni 27, 2011, 18:34:59
Ik heb de petitie getekend!!! Eén van de dingen waar ik totaal niet tegen kan is dierenmishandeling en dit is er een hele wrede vorm er van!!!!  >:(  Bestaat er geen lijst op dit forum met betrouwbare verkopers? Kwekers, dierenzaken e.d. Heb de zoekfunctie geprobeerd maar kon niet echt iets vinden.
We hebben wel iets soortgelijks: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,24020.0.html