Gaat ie ooit vliegen???

Gestart door Taz, mei 21, 2011, 16:08:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taz

Mijn Gerrit is gewiekt, net als de andere 2 parkietjes.(ik heb ze zo gekocht, als ik had mogen kiezen, hadden ze niet gewiekt geweest) Nu kunnen Brutus en Groover prima uit de voeten met  hun kortere vleugels, die vliegen vrolijk rond in de kamer. Gerrit daarentegen, die klappert zich een ongeluk met zijn vleugels en komt niet verder dan een centimeter of 20 en dan stort hij naar beneden.

Dus als de andere naar hun speeltuintje vliegen, dan til ik Gerrit erachteraan en weer terug. En ik moet Gerrit dan ook geregeld van de grond afhalen.

Mijn vraag is, als die vleugels ooit eens bijgegroeid gaan zijn, gaat Gerrit dan kunnen vliegen??? Vind het nu namelijk een beetje zielig!

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de vleugels weer normaal zijn? Is dat met 1 rui bekeken, of gaan er jaren overheen?

Groetjes Tanja

lovesbudgies

Per rui wordt een deel van de slagpennen verruild voor nieuwe. Soms is dat genoeg om ermee te kunnen vliegen, soms moet er nog een rui gewacht worden.
Als Gerrit verder gewoon gezond is zal ze met een stel goed aangegroeide slagpennen gewoon kunnen gaan vliegen.
Soms kan een kweker of dierenwinkel met het knippen van de vleugels echter ook een gebrek verbergen. Bv polyoma, of een parkietje dat sowieso niet kan vliegen.
Het is dus afwachten.