Luis?

Gestart door pixie, mei 20, 2011, 18:00:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pixie

Net zat Pedro op mijn hand en ineens zag ik een klein beestje op mijn hand lopen.
Ik vraag me af of dit een luis kan zijn.

Ik heb op het forum al veel gelezen over luizen en dat ik vanavond een witte doek/laken over de kooi kan hangen om het te controleren, maar omdat ik morgen een nieuw parkietje zou ophalen, zou ik het graag sneller weten als dat mogelijk is.
Pedro in een doek wikkelen zie ik niet gebeuren, zijn er nog andere manieren om te checken of er luis aanwezig is?

Ik heb een foto gemaakt van het beestje (ik hoop dat het een beetje te zien is), misschien dat iemand het herkent?

*Het uploaden van de foto lukt niet, ik krijg een foutmelding. Ik ga de foto even ergens anders uploaden en een linkje plaatsen.

http://twitpic.com/504hi3

lovesbudgies

Het lijkt mij een klein spinnetje. Het zou nog een lege, jonge bloedluis kunnen zijn maar dat denk ik eigenlijk niet.
Vraag het anders een op een forum voor spinnen/insektenliefhebbers?

Vannacht kun je inderdaad een witte doek over de kooi leggen. Pedro in een doek rollen heeft sowieso geen zin, want de luizen gaan pas van de vogel af als het nacht wordt. Wel goed zoeken met een zaklamp hoor, het zijn hele kleine rode puntjes en als je met je nagel erop drukt en veegt dan krijg je een klein bloedspoortje. Je kunt ook even met een mesje door de kieren van de kooi gaan, zit er bloed op, dan heb je bloedluis.


pixie

Thx :)

Goed idee om het ook op een ander forum te vragen! Ik ga meteen op zoek.

Ik leg vanavond een witte doek over de kooien en hopelijk vind ik morgen niets.

lovesbudgies

Pak je vergrootglas maar vast. :D

pixie

Hmmm vergrootglas heb ik niet (ben McGyver niet  8)), maar dan was dat beestje op mijn vinger geen luis want die was duidelijk te zien.

Ik heb het laken heel goed bekeken, met zaklamp maar niets gevonden. Ik heb met het randje van de zaklamp nog heel hard strepen getrokken over het laken (om ze te pletten), maar gelukkig niets!  :D

lovesbudgies

#5
Hihihi.

Gelukkig maar, die beestjes wil je echt niet hebben.

Een bloedluis op het laken zie je als een rood stipje. Net een heel klein pluisje.

BudgieMe

Zo ziet een bloedluis eruit, en heeft geen 8 poten zoals jouw mini spinnetje.  ;)