man of pop

Gestart door martinekl, mei 17, 2011, 16:27:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

martinekl

Hoi hoi, hier wat foto`s van ringo 8.5 week oud, we denken dat het een popje is, wat denken jullie??


Dubbele foto eruit gehaald. :) Gr. Lisanne


[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

Ik denk ook een popje. :) Ze heeft duidelijk witte ringen om de neusgaatjes.

martinekl

o ik zie dat er twee dezelfde foto`s staan ik zal er nog wat bij sturen.

[verwijderd door de beheerder]

StoneArch

Ik zou ook zeggen dat het een pop is.
Volgens mij een crèmemasker hemelsblauwe ...

martinekl

ok tjee leuk  :) gaan we maar snel een andere naam zoeken, bedankt

Wouter

#5
Lijkt mij zeker een popje inderdaad! ;)
En wat betreft kleurslag kun je nu niet veel meer zien dan hemelsblauw geelmasker type 1 (donkerfactor). :)

Pino2006

Volgens is het een mannetje hoor ander heeft hij/zij? toch geen blauw aan de neusdop  ???

lovesbudgies

Jawel. Hoe en wat staat in meerdere topics op het forum uitgelegd. :)

Kevinvan

Zeker een popje hoor.
@ pino Het blauw aan zijn neusdopje komt omdat ze nog jong is, dat trekt nog weg

venessafreak


martinekl

Je ziet het nu duidelijk dat Luna een popje is, haar gedrag is duidelijk. Het is echt een pittige tante.

Ziva is dominant hij heeft vaak zijn kuif op staan, en geeft eten aan de spiegel en boom, dit doet hij de hele dag door, mona is een prinsesje ze zit lekker te kijken maar als de andere dichterbij komen moppert ze ze weg, luna fladdert er tussen door. luna is de bengel, sloopt behang hangt in de gordijnen, graaft planten uit, land in de juskom en je bord, en is overal voor in, ze is nog wel wat bang maar ze is erg gezellig.

Maar nu mijn vraag, hoe komt het dat ze niet lief zijn tegen elkaar, ik zie vaak bij andere dat ze knuffelen en tegen elkaar aan zitten, en elkaar kriebelen, ze hebben hier alleen maar ruzie, echt over alles. Over plekjes, eten, aandacht, de hele dag door, ik hoor de hele dag gemopper. Het ergst zijn ziva en luna. Ik speel de hele dag politie agentje zeg maar, hihihi

Is dit gedrag normaal of komt het dat het aantal nog niet compleet is? als luna wat ouder is wil ik er een man erbij nemen, ik weet niet of het verstandig is om er nu al een bij te nemen?

Ik vind het erg jammer dat ze zo doen tegen elkaar en zou het graag anders zien, maar ik weet niet waarom ze zo doen, en kan daarom ook niks veranderen.
Ziva is 1.5 jaar Mona is 7 mnd en Luna is bijna 3 mnd.
Hoop dat jullie dit gedrag herkennen en mij raad kan geven.
groetjes Martine



Moppers

Ik kan zo al gelijk vier redenen bedenken, en volgens mij zijn ze allemaal van toepassing.

Het politieagentje spelen werkt juist averechts. Ongewenst gedrag bij parkieten moet je negeren. Er aandacht aan besteden, ook als het een vorm van negatieve aandacht is, is aandacht géven. Daarmee lok je het alleen maar uit.

Als ik het goed lees heb je nu twee popjes en één mannetje. Dat is geen goede combinatie, voor een goed evenwicht moet je minstens evenveel mannen als poppen hebben.

En tot slot de karakters. Niet ieder parkietje vindt ieder ander parkietje even leuk. Ze vinden elkaar niet lief puur en alleen omdat de ander ook een parkietje is, maar omdat het klikt. Klikt het niet, dan zullen ze ook geen genegenheid tonen.

Ook parkieten hebben een puberteit. Dan wordt alles eens even flink op de proef gesteld. Mensen, spullen, maar ook andere parkieten.

martinekl

ok ik zal proberen om er geen aandacht meer aan te besteden, hoop dat het dan rustiger wordt, als ze ruzie hebben probeer ik ze af te leiden, ze hebben dan mijn aandacht ja, had ik niet aan gedacht dat ze dan juist dat gedrag gaan vertonen.

ja we hebben 2 popjes en 1 man, dus leeftijd maakt niks uit wat de combinatie betreft?

Jammer dan dat onze drie bengels geen klik hebben met elkaar, komt dat nog als ze ouder worden?
We waren al van plan om er een man bij te nemen maar wilde nog even wachten tot luna wat ouder en gezeteld is, is het beter om nu meteen een man erbij te nemen, Of zal ik toch nog even wachten??

Puberteit ok had ik ook niet aan gedacht, ik zal me gaan inlezen wat dat betekent voor het gedrag van de vogel, en omgeving.

lovesbudgies

Jonge vogeltjes hebben vaker 'ruzie' als ze ergens nieuw in een groep komen. Ze benaderen ander vogels te direct en daar zijn volwassen parkieten niet van gediend. De jonge vogeltjes moeten nog manieren bijgeleerd worden en dat is wat de ouderen doen.
Hoe heftig dit gebeurd ligt aan het karakter van het kleintje, bv hele drukke, nog bedelende parkietjes krijgen het wat moeilijker dan een rustig parkietje dat zich makkelijk aanpast.
Een en ander gaat meestal over als de kleintjes volwassen worden. Soms kan een 2e babyparkietje helpen, zo hebben ze elkaar en vallen ze de oudere parkieten minder 'lastig'.

martinekl

ja dat is precies het gedrag wat luna vertoond, ze vliegt de hele dag bedelend om eten achter ziva aan, alhoewel ik moet zeggen dat dit al wat minder wordt. Dit doet ze niet bij mona, mona moppert even en weg is luna, maar bij ziva vechten ze soms, af en toe krijg ik kippenvel. Gisteren moest ik wel even ingrijpen ziva zat bovenop de kooi en luna hing aan het plafon, maar haar staart stak door de tralies, en ziva had de staart vast en liet hem niet los, ik heb er even naar gekeken met mijn oren dicht (hihihi) maar ziva hield hem vast, toen heb ik hem even afgeleid zodat hij luna haar staart los liet.
Luna is inderdaad er druk, en voor alles in, sloop alles wat ze ziet, mijn huiskamer is al aangepast :D schilderij van de muur theedoeken om de lamp :-X en gister zat ze helemaal in de vitrage, deze heb ik nu omlaag hangen.
bengels zijn het :-*.
We gaan vanavond kijken naar een jong mannetje, hij is alleen nog 5 weken dus moeten we nog even wachten voor hij komt.
Heb er zin in. Dan is het koppel compleet.
groet martine