Gat onder de snavel?

Gestart door bridgetvh, mei 17, 2011, 14:15:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bridgetvh

Dit is niet echt een ziekte, maar ik vraag mij af of jullie parkietjes dit ook hebben....

Als Javier recht voor me zit en recht naar boven kijkt, lijkt het of er een opening is, precies onder het snaveltje. Alsof ik dan zo naar binnen kan kijken en zijn tong zie bewegen. Dat zou betekenen dat de snavel wel aan de bovenkant en zijkanten goed aan de kop vastzit, maar midden-onder dus niet.

Maar omdat ie verder helemaal niets mankeert en goed eet e.d., vraag ik me af, misschien hebben ze dat allemaal wel? Het is mijn eerste parkietje, en nou ja, bij die van anderen was het me niet opgevallen, maar ook nog nooit op gelet.  8)

MissDorien

Dan heeft hij zijn snaveltje iets open denk ik. De punt van de bovensnavel sluit het geheel doorgaans mooi af.

Moppers

De basis van de ondersnavel sluit inderdaad niet volledig aan op de huid. In het midden zit er een 'gat', waardoor je het tongetje kan zien. Hebben ze als het goed is allemaal. Volgens mij zelfs alle kromsnavels, maar pin me daar niet op vast.

lovesbudgies

@Dorien: ze bedoeld de onderkant van de ondersnavel bij de huid.

Dat daar een 'gat' zit is normaal. Maar het is me nog nooit opgevallen dat je daardoor het tongetje kan zien!

MissDorien

Oh sorry, verkeerd begrepen.

Sjaakie

Ja, herkenbaar hoor! Einstein heeft het en Sjaakie had het ook! Ik stond de eerste keer ook raar te kijken.