Niet willen vliegen?

Gestart door Sieppie, mei 14, 2011, 11:57:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sieppie

Ik heb mijn parkietje Sieppie nu ongeveer 2 weken, hij is al best tam want hij komt meteen op mijn hand zitten als ik de kooi open doe. Zodra ik langs zijn kooi loop begint hij meteen tegen de tralies te klimmen en te piepen dat hij eruit wil, dus ik heb hem een paar dagen geleden voor het eerst laten vliegen. Dat was dus de bedoeling, maar het enige wat hij doet is op mijn hand, schouder of hoofd zitten.. Hij vliegt gewoon niet.. Hij kan het wel want de eerste keer heeft hij wel een paar rondjes door het huis gevlogen, maar nu gaat hij zich iedere keer zitten wassen of geluidjes zitten maken bij me. Ik vind het wel gezellig natuurlijk :) Maar zo raakt hij zijn energie ook niet echt kwijt, want hij is heel erg druk als ik hem weer terug doe in zijn kooi.
Dus wat doe ik verkeerd??

Kleintjes

Welkom op 't forum!

Je kunt 'n parkietje niet dwingen te vliegen als hij of zij dat niet wilt.
Uiteindelijk zal 't toh zelf de keuze moeten maken of 't wel of niet vliegt :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sieppie

Maar zijn er dan ook echt parkieten die het niet leuk vinden om te vliegen dan? Ik dacht dat alle vogels het leuk vonden om te vliegen ???

Moppers

Ik denk dat hij het gewoon veel te leuk vindt bij jou. Heb je er aan gedacht een speelboompje te maken? Dan heeft hij ook een andere leuke plek buiten de kooi.

En inderdaad houdt niet iedere vogel ervan om te vliegen. Vooral oudere vogels hebben er niet zo'n behoefte aan (ik heb er hier 3 die liever niet de voliere uit gaan als het deurtje open is). Maar het is duidelijk dat jouw Sieppie het wel wil. Misschien dat het ook nog wat eng is: jou kent en vertrouwt hij. Dus of het komt vanzelf wel, of je zal hem ook andere leuke plekjes moeten geven buiten de kooi afgezien van bij jou.