Ontsnapt!

Gestart door chaaaahr, mei 12, 2011, 12:57:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chaaaahr

Hallo!

Ik heb een probleempje, ik wilde weer oefenen om Kiki handtam te laten worden door mijn hand in de kooi te doen maar ze werd weer helemaal bang en vloog snel het deurtej door en nu is ze dus los. Ze is niet handtam en ik krijg haar er dus niet meer in. Ik wil haar niet met een doek vangen.

Ik heb zo examens en meot dus weg. Wat nmoet ik nu doen? Haar los laten en dat ze er zelf weer in moet gaan?  :o

Moppers

Je kan proberen de kooi voor te houden, misschien dat ze er dan zelf weer in klimt. Vaak helpt het ook als je de ruimte wat donkerder maakt, daar worden ze rustiger van aangezien ze dan minder goed zien.

chaaaahr

hoi!

Dat heb ik gedaan maar ze gaat hoe dan ook niet terug. Ze is wel moe want ze zit bol en doet haar oogjes vaak even dicht. Ook heb ik haar op haar takje te laten zitten maar ze vliegt gelijk weer terug naar dr favoriete plekje  :-\

Dobby01

Hoi,

Mijn nieuwe parkietje is ook gisterochtend ontsnapt en ook hij is (nog) niet handtam. Ik heb hem eerst even wat laten vliegen totdat hij ergens uitgeput ging zitten. Toen heb ik hem heel rustig benadert en rustig tegen hem gesproken. Daarna mijn hand met uitgestoken wijsvinger heel rustig naar hem toegebracht en zachtjes tegen zijn buikje geduwd totdat hij erop ging zitten. Toen heb ik hem op die manier weer in de kooi gekregen.  Waarschijnlijk heb ik geluk gehad omdat hij bang was en daarom niet protesteerde maar misschien kun je dit ook eens proberen. Wat je ook doet jaag hem vooral niet op en loop gewoon heel rustig naar hem toe als hij ergens rustig zit.

Succes!

lovesbudgies

Als het echt niet lukt (en waarschijnlijk heb je hem al dus even een tip in het algemeen) kun je de kamer 'vogelproof' maken. Oftewel, gordijnen dicht, planten weg en alle gevaarlijke items weghalen. Zet dan de kooi op een goed zichtbare plaats met wat lekkers erin.
Als de vogel 's avonds nog niet in de kooi zit maak je de hele kamer zo donker mogelijk, pak je de vogel rustig en zet je hem in de kooi.