Help! Stuipjes, of was het gewoon een nachtmerrie?

Gestart door pixie, mei 08, 2011, 23:01:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pixie

Ik ben net zo geschrokken!
Ik zit tv te kijken, de parkietjes slapen en ineeens kwam er een enorm kabaal uit de kooi! Natuurlijk sprong ik meteen op. Joep heeft wel eens eerder gehad dat hij tijdens het slapen van zijn stokje viel en daar raakte Pedro dan best van in paniek, daarom dacht ik dat dat nu weer zo was.
Joep zat inderdaad op de bodem van de grond, maar gewoon op zijn pootjes. Wel maakte hij rare sprongetjes, het leken een beetje stuipjes, maar het was wel donker en het ging heel snel. Ik weet ook niet helemaal zeker of Pedro nu reageerde op Joepie, of andersom eigenlijk. (Dat Joepie een sprongetje maakte van schrik elke keer dat Pedro ging fladderen)

Ik liet Joepie op mijn hand stappen en hij was vrij rustig, trilde niet en zat mij een beetje aan te kijken.
Na een tijdje draaide hij zich om naar de kooi alsof hij wilde zeggen dat hij terug wilde, dus heb ik hem terug gezet. Hij klom omhoog en leek verder in orde.

Hij is pas nog bij Hedwig geweest, misschien dat ik haar morgenochtend opbel om advies te vragen.

Ik weet totaal niet wat ik hier mee aan moet, is er iemand die er iets zinnigs over kan zeggen?

lovesbudgies

Een echte stuip lijkt niet op een sprongetje, ik denk dat ze gewoon geschrokken zijn. Dit gebeurd alle parkieten weleens 's nachts, vooral als je meerdere parkieten in de kooi hebt stuiven ze allemaal in paniek in het rond.

Joepie klinkt weer rustig en gewoon normaal dus lekker rustig laten slapen en je niet teveel zorgen maken. :)

Joep heeft toch ook nooit eerder stuipen gehad Pix? Buiten zijn vergroeide skelet is hij toch helemaal gezond?

BudgieMe

Gebeurd hier zo vaak, en onverklaarbaar.
Hoop heibel in de tent dan maar achteraf niets aan de hand, gewoon ergens van geschrokken.
Geen idee of ze dromen maar schrikken in slaap wel ja.

pixie

Mijn hart maakt een sprongetje toen ik dit las.. pff opluchting.

Voor zover ik weet is hij gezond, ja. Naast het bezoek aan Hedwig is Joep ook 2x bij een andere dierenarts geweest. Dus hij is wel goed gecheckt. Denk dat ik bij hem toch wat extra voorzichtig ben   :-\

Bedankt voor de reacties, kan ik toch wat rustiger slapen :)


lovesbudgies

Goed zo, geen reden dus voor stuipjes. En nogmaals, een stuiptrekking ziet er heel anders uit dan een sprongetje waarbij de vogel weer op twee pootjes landt... dus inderdaad rustig gaan slapen. ;)