Gerrit of Groover moet weg...

Gestart door Taz, mei 08, 2011, 13:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taz

Helaas...

Zoals jullie allemaal al voorspelde, gaat het niet goed, een mannetje met 2 popjes.

Aangezien het niet haalbaar is om een grotere kooi te nemen met een extra parkietje, zal ik er eentje weg moeten doen.

Kom ik wel gelijk bij een probleem. Brutus en Gerrit zijn broer en zus en ze zijn beste maatjes. Maar mogelijk wil  mijn vriend op den duur een broedblok ophangen.
Groover kan het ook prima vinden met Brutus (ze zitten geregeld met elkaar te kroelen) bovendien is Groover al langer in huis.
Gerrit en Groover jagen elkaar de tent uit!

Wie doe ik weg??? Gerrit is lichtblauw met een geel kopje, achterop zijn vleugels is er een groenige gloed. Hij is gewiekt (niet mijn keuze geweest) en kan dus niet vliegen... Heel zielig, hij stuitert door het huis, de anderen kunnen namelijk (ondanks dat ze gewiekt zijn) wel goed vliegen. Hij is van eind februari. (foto helemaal rechts)
Groover is lichtblauw en zijn vleugels hebben een bruinige gloed. Hij is van december. (foto midden)

Wie wil het parkietje hebben? (ik woon in Rotterdam)  En wie voorziet mij van een goed advies... ?

Groetjes Tanja

[verwijderd door de beheerder]

MissDorien

Zoals ik het zo lees zou ik absoluut Brutus en Gerrit houden en niet gaan kweken. Het klinkt alsof zij erg gehecht aan elkaar zijn en Groover er toch wat bijhangt.
Ik begrijp overigens ook niet dat het niet haalbaar is om een grotere kooi te nemen maar wel haalbaar om te kweken.

Taz

Als er gekweekt gaat worden, dan zijn de kleintjes niet om zelf te houden... En dat kweken is niet iets wat we heel veel en vaak zullen doen! Meer omdat het mijn vriend leuk lijkt om het een keertje te doen. De parkietjes zullen we daarna weggeven aan lieve mensen, waarvan we zeker weten dat ze er lief mee om zullen gaan...

Kleintjes

Als je wilt kweken: NOOIT met broer en zus / vader en dochter / moeder en zoon. Dit geeft over 't algemeen zwakke dieren of ze zijn gehandicapt. Kun je dan garanderen dat ze 'n waardig leven hebben / krijgen? Altijd kweken met parkietjes die NIET verwant zijn aan elkaar.

Daarbij, zoals al eerder eschreven door MissDorien: Je zult echt 'n grotere kooi nodig hebben als je gaat kweken, terwijl je nu eigenlijk zegt dat 't te klein is voor 4 parkietjes.

Je kunt 't 'stelletje' houden en NIET kweken.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

#4
Even alles op een rijtje zetten hoor... ik raak helemaal in de war zo, haha.

(We voorspelden eigenlijk dat het niet goed zou gaan met 3 parkietjes... hoe zeker ben je van de geslachten? Ik vind het moeilijk te zien op de foto)

-Groover, op de foto midden. Hemelsblauw cinnamon witmasker, kan vliegen, 5 maanden oud. (pop?)
-Gerrit, op de foto rechts. Hemelsblauw geelmasker, gewiekt, 2 maanden oud, verwant met Brutus. (pop?)
-Brutus, op de foto links. Hemelsblauw geelmasker, kan vliegen, 2 maanden oud, verwant met Gerrit. (man?)

Gerrit valt buiten de boot omdat ze (nog) niet kan vliegen. Groover valt buiten de boot omdat broer en zus beste maatjes zijn.
Groover en Brutus kroelen. Gerrit en Groover mogen elkaar niet.

Heb ik het zo goed?

Zo ja dan is het voor mij duidelijk, Gerrit zou ik wegdoen. Gerrit valt 2x buiten de boot: Groover mag haar niet, en ze kan nog niet vliegen.
Groover en Brutus kroelen met elkaar en zijn onverwant, prima match dus. Daar zou je voor kunnen gaan. Je kunt ook gaan voor de
2 verwante dieren; Gerrit en Brutus, maar daar zul je nooit kunnen kweken.

Ik vind het trouwens geen goed idee om in de kooi die je nu hebt hangt een blok op te hangen. Als er al geen 4 parkieten in passen, dan ook niet 2 ouders
plus 8 kids.