Nieuw en Schurft.

Gestart door joopie en mutz, mei 08, 2011, 13:36:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joopie en mutz

Hee Allemaal,

Ik ben al een tijdje niet meer op dit forum geweest, maar sinds ongeveer 5 minuten heb ik opeens 2 parkieten.
Een vriendin van me vader had vrienden met 2 parkietjes die ze een paar dagen hadden maar de parkieten bevielen hun niet dus bracht zij ze naar ons. Ik wist dit niet en me vader ook niet ze had gehoord dat wij eerder parkieten hadden gehad dus bracht ze zomaar naar ons. Ik heb ze maar aangenomen want de beestjes hebben schurft en zitten in een veel te kleine kooi. Echt super zielig.Ik wilde ook helemaal geen nieuwe parkietjes.
Maar nu ga ik ze eerst van hun schurft afhelpen en dan kijk ik verder.

Gr Toto

Foto van parkietje met de ergste schurft:





Foto van parkietje met de minste schurft:



Kan ik Bogena Birdspray gebruiken tegen schurft?

parkietengek12

ik heb geen verstand van die middeltjes maar je zou elke dag was vaseline erop kunnen smeren en dat 1 week volhouden. Ook de kooi (stokjes en speeltjes etc. allemaal schoon boenen en dan zou het weg moeten zijn na mijn ervaring  ;)

StoneArch

Citaat van: parkietengek12 op mei 08, 2011, 13:44:19
ik heb geen verstand van die middeltjes maar je zou elke dag was vaseline erop kunnen smeren en dat 1 week volhouden. Ook de kooi (stokjes en speeltjes etc. allemaal schoon boenen en dan zou het weg moeten zijn na mijn ervaring  ;)

Zou ook mijn advies zijn!

Even voor de volledigheid; zou wel zuurvrije vaseline gebruiken ...

lovesbudgies

Je kunt dit inderdaad met witte vaseline behandelen, dan moet je de plekken elke dag een paar keer insmeren.
Soms kan dit echter heel stressvol zijn voor 2 bange parkietjes, in dat geval zou ik even langs Dr. van Doormalen gaan, deze kan de plekken
insmeren met Oramac, na 10 dagen even herhalen en ze zijn er vanaf.