houden van nep vogel?

Gestart door Vioollover, mei 06, 2011, 16:33:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vioollover

Hallo,

Ik heb voor mijn parkietje een nieuwe kooi gekocht. Daarin zat al een rubberen nep vogel/parkietje. Die kan zo over een stokje en dan kan je parkietje hem laten bewegen. Dat doet mijn parkietje dan ook heel vaak. Maar... ze geeft het rubberen speeltje ook heel vaak soort van kopjes of gaat er dicht tegen aan zitten. Kan het zijn dat ze denkt dat het een echte vogel is en zich er op een negatieve manier aan gaat hechten als echt vriendje? Is dit erg? Ze is wel een stuk vrolijker nu maar komt dat door de nieuwe (veel ruimere)kooi of door dat parkietje? ???

Alvast bedankt!

Groetjes

lovesbudgies

Je parkietje ziet het nepvogeltje inderdaad als 'vriendje'.
Tja, of het kwaad kan. Soms wel, de parkiet kan er agressief van worden. Maar het is natuurlijk ook gewoon wat sneu dat ze zich bij gebrek aan beter is gaan hechten aan een plastic vogeltje.

Vioollover

Citaat van: Lovesbudgies op mei 06, 2011, 16:49:20
Maar het is natuurlijk ook gewoon wat sneu dat ze zich bij gebrek aan beter is gaan hechten aan een plastic vogeltje.

Met wat je hier zegt doel je volgens mij op dat parkieten gezelschapsdieren zijn en nog een echt vriendje moeten hebben. Die is in aantocht moet ik even vermelden. Ik vind het inderdaad behoorlijk zielig dat hij alleen is. Alleen door omstandigheden hadden we nog niet de mogelijkheid om een tweede te kopen

lovesbudgies

Bedoelde het niet onaardig hoor, maar ik vind het inderdaad wel zielig als ze alleen zitten en zich dan aan een plastic ding aan hechten. Dit ook omdat ik het zelf heb meegemaakt. De blijheid van een parkiet die een vriendje krijgt is fantastisch om te zien.

Ik denk dat jou parkietje het hartstikke leuk vind om straks een vriendje te krijgen. Kleine tip: ga voor ongeveer dezelfde leeftijd als het parkietje dat je nu hebt.
Grote kans dat ze haar plastic vriend straks met rust laat.

Vioollover

Goed dat je dat zegt! Ik zal er op letten.


BudgieMe

Zo'n vogeltje of spiegeltje kan soms leuk speelgoed zijn en mits er soortgenootjes zijn geen probleem hoor, ze spelen overal mee!
Alleen met spiegeltjes of erg glimmende dingen oppassen dat ze het niet te erg gaan voeren, dan wordt de relatie tot zo'n ding ongezond.

Vioollover

ze is het vogeltje niet aan het voeren ofzo hoor.. ze vind het leuk om hem op de kop ze duwen zodat het gaat bewegen en hem over het stokje heen en weer te schuiven.