Moeilijke beslissing

Gestart door NadinevL, april 28, 2011, 21:28:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NadinevL

Hallo Iedereen,

Ik heb al eerder een topic geplaast met de vraag of mijn bijna gekochte grasparkietje ziek was.
Ik heb toen van de koop afgezien.
Nu ben ik bij een nieuwe kweker een paar keer langsgeweest.
Het voelde hartstikke goed en ik heb het parkietje op zien groeien.
Ik zou het parkietje morgen ophalen, maar ik zit nu met een dilemma.
Ik kreeg van de kweker net een mail dat er een virus is geconstateerd bij verschillende nesten.
Bij veel vallen vleugels en staart uit.
Hij was gelukkig zo eerlijk om mij dit mede te delen en hij zij dat mijn parkietje nog geen verschijnselen had.
Ik vind het heel fijn dat hij hier zo open over is en hij laat de keus aan mij.

Ik vind dit ontzettend moeilijk, want ik was al (weer) aan dit parkietje gehecht.
Misschien is het parkietje drager en wordt hij gelukkig, maar misschien wordt hij ziek.
Wat raden jullie aan of af?

Alvast bedankt voor alle reacties.

Moppers

Het klinkt als kruipersziekte. Het ligt er een beetje aan hoe oud dit parkietje is of hij er nog last van zal krijgen. Maar drager is hij hoogstwaarschijnlijk wel. Dat hoeft geen probleem te zijn, als hij nooit in contact zal komen met parkietjes die een nestje krijgen en dus ook zelf geen nestje zal krijgen. Maar mocht je misschien ooit willen kweken, dan is het in het belang van de ongeboren jongen dat je dit vogeltje niet neemt.

NadinevL

Nou de kweker zij dat hij in een nestje van zes zit.
4 van dit nestje hebben al symptomen mijn parkietje en een ander parkietje niet.
Ik vind het een moeilijke beslissing, maar ik wel hem graag ook wel een kans geven.
Anders wordt hij/ zij misschien wel ingeslapen terwijl die nog heel oud kan worden..


Moppers

Als je voor dit vogeltje gaat, betaal er dan niet voor. De kweker hoort niet te kweken met vogels met kruipersziekte, er geld voor krijgen is al helemaal not-done.

NadinevL

Ik heb vanavond nog met hem gebeld.
En hij heeft tegen mij ook gezegd ik wil er geen geld voor.
Ik wil dat vogels gezond bij mij weg gaan en dat kan ik nu niet bieden.
Dus hij is er gelukkig heel eerlijk en open over.
Dat vind ik gewoon heel prettig hij laat de keus echt bij mij.

lovesbudgies

Is jou kleintje ouder of jonger dan de andere 4 uit hetzelfde nest?

Er kunnen nu 2 dingen met dit kleintje gebeuren:
-hij krijgt het ook en zijn slagpennen vallen uit. Hierdoor zal hij niet kunnen vliegen, misschien dat de pennen nog terug groeien maar dat is nooit zeker. Dit parkietje mag nooit in aanraking komen met parkietjes onder de 2 maanden.
-hij krijgt het niet maar is drager, hij is dan gezond maar zal ook nooit in aanraking mogen komen met parkieten onder de 2 maanden.

Dit laatste hou je dus sowieso, mocht je ooit willen kweken dan moet je dit parkietje niet nemen. Wil je gewoon 1 of 2 huisdiertjes dan kun je het
prima doen, of je parkietje nu wel of niet kan vliegen maakt eigenlijk weinig uit. (ik zou dan ook gelijk 2 kruipertjes meenemen)

Petje af voor de eerlijke kweker trouwens. Dit zal voor hem echt heel naar zijn, zijn hele kweekbestand is nu besmet en hij zal al zijn vogels moeten laten testen en de dragers weggeven aan mensen die niet willen kweken. Ik hoop dat hij de rest niet in laat slapen maar ook voor hen een leuk huisje vind.