Bakje te diep??

Gestart door Vioollover, april 25, 2011, 11:42:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vioollover

Mijn parkietje zat gisteren vast in het voederbakje. Hij kwam er zelf wel weer uit maar hij zat er helemaal in.

Komt dit doordat het bakje te diep is of moet hij nog leren omgaan met het bakje??? (hij is zes weken) Soms gaat hij helemaal op de kop hangen om er uit te eten. Het is een Gabber bakje dit buiten de kooi hangt...

zie bijlage voor het bakje

Bedankt!

[verwijderd door de beheerder]

Ozzie

Bakje is op zich niet diep, ik heb er ook zo één. Blijf er wel opletten dat hij niet constant vast zit. Bovendien kan hij met wat duwen het bakje ook in tweeën krijgen en vliegt 'ie zo uit de kooi.

Zelf heb ik wel het 'opstapje' voorzichtig er af gezaagd, omdat je parkietje daar ook tussen kan komen.

lovesbudgies

Het komt regelmatig voor dat parkietjes in deze bakjes vast komen te zitten, dit kan zeer gevaarlijk zijn. Soms komen ze er zelf niet meer uit
of het bakje gaat open en ze ontsnappen uit de kooi. Ook in het opstapje kunnen ze vast komen te zitten.

Daarnaast vind ik het bakje wel te diep, het is niet de bedoeling dat een parkiet zover moet reiken voor zijn zaadjes.

Ik zou de bakjes eraf halen. Je kunt het gat dichten met een klepje en veertje voor voorfronten.
(Hier moet nog een veertje bij, deze koop je apart)

En dan zou ik een apart drinkflesje nemen en een apart bakje. Bijvoorbeeld zoiets:

(drinkfontein met kogel voor vogels en kolibriebakje)