Wie kan mij helpen????

Gestart door Renate, april 11, 2005, 23:31:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Renate

Hallo parkieten liefhebbers,

Mijn parkietje Joepie krijg ik maar niet echt tam :( , toen ik haar net had ging ze op m`n vinger zitten
en kon ik haar gewoon aaien :lol: . De laatste weken is ze heel erg aan het bijten, zodra ik m`n hand ook maar
even in de kooi heb om haar aandacht te geven. Ik heb het poberen te negeren, ik ben "boos" geworden, niets helpt!!! Ik dacht eerst dat het aan de rui lag, maar daar is ze nu wel overheen en ze deed het ook al net voor haar eerste rui. Ik heb haar sinds 23 december en ze is nu ongeveer 5 maanden oud schat ik (door info van de winkel). Ik weet echt niet meer wat ik moet/kan doen.
Ik geef haar echt meer dan genoeg aandacht, minimaal 1 1/2 a 2 uur per dag.

WIE KAN MIJ ADVIES GEVEN :?:  :?:

Sonja

Hoi Renate,

Misschien wil ze een mannetje :?:
Ik denk dat je toch op de goede weg bent, door haar bijtgedrag te negeren, maar je moet het waarschijnlijk langer proberen vol te houden, hoe moeilijk dat ook is. En haal vooral je hand niet uit de kooi, op het moment dat ze bijt, maar pas als ze rustig is, dat is ook belangrijk. Trek je je hand terug, dan denkt ze dat ze, door te bijten, je hand \'verjaagd\' heeft, en blijft ze het doen. Beloon haar pas met aandacht of iets lekkers als ze normaal gedrag vertoont.
De aanhouder wint! :wink:

Veel sterkte en succes!

Groetjes, Sonja.

(en Joepie en Pucky)

Renate

Hoi,

bedankt voor je reactie. Ik trek m`n hand ook niet terug, heb alle tips en adviezen van het tam maken gelezen en gevolgd, soms bijt ze tot bloedens toe, ze is af en toe echt een kattekop.
Ik blijf ook zeker wel volhouden, het is veel te leuk om met zo`n klein lief beestje te spelen.

Safrena

Hey Renate

Als popjes broeds (maar dat is pas rond hun jaar)worden gaan ze harder bijten dan anders.
Dan bijten ze in papier en hout maar ook echt wel in je hand. Het worden dan echte slopers :?

Vermits je popje nog maar vijf maanden is denk ik dat het door de puberteit komt.

Je doet er inderdaad het beste aan om het bijt gedrag te negeren maar beloon haar ook als ze niet bijt :wink:

Volhouden en met veel liefde en veel geduld komt dit wel weer in orde. De aanhouder wint zegt men altijd :wink:

vele groetjes

Anita & Marisa

Hoi hoi,

Wij herkennen je verhaal.
Chico is ook een echte bijter geweest! Inderdaad gewoon volhouden -> negeer het bijtgedrag, zeg "nee" en kijk boos! Chico weet gelijk dat hij "fout" zit als hij nu bijt. En komt dan gelijk weer knuffelen!

En het allerbelangrijkste is dat je er vertrouwen in blijft hebben. Als je steeds denkt dat het toch niet lukt of denkt dat hij toch weer gaat bijten, dan gebeurt dit vaak ook! Heb er vertrouwen in dat het ook anders kan  :wink:

Heb geduld!  :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Patrick304

Hallo, ik ben hier nieuw.
Ik heb een problem. Ik heb dus voor mij verjaardag een parkiet (charlie) gekregen en hij is echt een bangerik. Ik heb hem nu een dikke week en als er iemand in mijn kamer komt gaat hij meteen in zijn hoekje zitten waar hij zich veilig voelt. Maar sins kort begint hij ook te bijten net als die van renate, en ik wou even weten of hij dan niet vals ofzo is. Moet ik het bijten dan ook negeren. Hij is pas 13 weken en hij bijt neit hard ofzo, maar toch hoort hij het neit te doen. Ik negeer hem meestal en zeg NEE op een zware stem. Dus krijg ik dan hetzelfde advies al Renate. En Charlie wilt absoluut niet uit zijn kooi dus dat maakt de kooi lastig schoonmaken. Hoe moet ik dat aanpakken? :?:  

een goed advies ajb  :)  laterz

Het is overigens mijn eerste grasparkiet.

Sonja

Hoi Patrick,

Het is inderdaad het beste als je het bijten negeert.
Bijt hij niet, beloon hem dan. Geef hem iets lekkers, of praat lief tegen hem.
Als je parkietje nu 13 weken is, komt het bijten waarschijnlijk door de puberteit, dit gedrag gaat dus weer over.
Voor wat betreft het schoonmaken van de kooi: Zet je parkiet met traliedeel van de kooi en al, op het aanrecht, evt. op een oude krant o.i.d., en maak zo de onderbak schoon.
Het traliegedeelte kun je evt.  later schoonmaken, als je parkiet wat meer aan je gewend is, en wel uit de kooi wil.
Je hebt hem tenslotte nog maar erg kort, dus geef hem de tijd om te wennen.
Met veel liefde en geduld bereik je het meeste.  :wink:

Succes, en veel plezier met je parkiet!

Groetjes, Sonja.

(en Joepie en Pucky)

Anita & Marisa

Hoi Patrick,

Het klopt helemaal wat Sonja zegt! En zolang je parkietje er niet uit wilt is dit een hele goede manier om de kooi schoon te maken.
Hij voelt zich waarschijnlijk nog niet zo vertrouwd buiten zijn kooi. Maar dit komt omdat je hem nog erg kort hebt. Hij moet jou leren vertrouwen. Het is hierom erg belangrijk dat je probeert zijn vertrouwen te winnen. Als hij je bijt is het goed dat je hem negeert, trek je hand niet weg!!!! Maar kijk de andere kant op en doe net of het je niet interesseert. Zeg "nee" op een strenge manier, maar niet harder dan je gewone stem! Dit schrikt af! Als hij je loslaat met bijten ga je weg en laat je hem even. Beloon heb bij goed gedrag, dit is heeeeel belangrijk!
En verder heb je veel geduld, vertrouwen en liefde nodig!  :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Joell

Hoi renate,

troost je mijn parkiet bijt ook tot bloedens toe hij maakt daarbij zijn nek lang en krom heel vals om te zien en toch is hij ook heel lief soms wil hij me ook voeren dan maakt hij van die kots bewegingen, het liefst zit hij aan mijn gezicht dat doet hij wel voorzichtig maar dan doet hij zijn pootje er weer bij doet ook zeer die nagels.
maar wie weet is het bijten straks in eens over we houden elkaar op de hoogte.

Groetjes Joell

Anita & Marisa

Hoi Joell,

Misschien helpen de tips op deze site ook bij jouw parkietje! Want zo te horen is hij ook erg lief!

Veel succes!  :wink:

Liefs, Anita en Marisa.