Eierdoos schadelijk?

Gestart door JCS, april 22, 2011, 13:34:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JCS

Beste mensen,

Ik heb hier op het forum gelezen dat parkieten kunnen genieten van het spelen met een eierdoos. Ik heb vandaag Mozart wat zitten te observeren tussen het studeren door en het lijkt wel of hij nonstop bezig is met het slopen van zijn eierdoos. Erg leuk natuurlijk dat hij zich niet verveelt of zich zelf verwond, maar mijn vraag is: is het papier waarvan ze gemaakt zijn niet schadelijk voor parkietjes? Ik weet namelijk niet echt of hij het nou ook opeet of het gewoon alleen maar uitpluist...?

Groeten, Jasper

petertje

Mijn parkietje sloopt(e) alijd mijn schoolboeken, er zitten echt grote gaten in :P. Maar echt opeten doen ze niet. Ze knabbelen er eventjes op en spugen het weer uit. Zelfde met hout. Zover ik weet klopt dit. Maar wat er allemaal in een eierdoos zit weet ik niet

Idske

Ik denk dat een eierdoos voornamelijk bestaat uit pulp van oud papier. Zolang je parkietje niet aan gedeeltes knaagt waar inkt of etiketten aan zit moet het geen kwaad kunnen. Het is hetzelfde materiaal als een toiletrolletje volgens mij en die kan sowiezo geen kwaad.

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!