meerdere parkietjes

Gestart door lizaa, april 21, 2011, 18:37:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lizaa

Hallo,

Ik heb een parkietje Tweety en dit vogeltje is super rustig en bang. Regelmatig zit hij wel alleen en wanneer het wat drukker in huis is, komt hij wel wat meer los. We hebben hem nu bijna 2 jaar en in een winkel gekocht. Als ik mijn hand in de kooi doe, komt hij er soms wel opzitten maar meer ook niet. We hebben hem al een nieuwe grotere kooi gegeven. Op een andere plek in huis gezet, ander voer gegeven en als we een spiegeltje in zijn kooi hangen. Zit hij hier heel de dag voor en doet niets anders dan af en toe even eten.

Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om nog een parkietje bij te nemen. Eventueel in dezelfde kooi. Kan dit? En kan het zo zijn dat dat vogeltje dan ook bangig kan worden ook al kopen we hem bijvoorbeeld handtam?

Ik hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen!!!

Groetjes Ilse

BudgieMe

Een vogeltje erbij is zeker een goed idee!
Alleen is maar alleen.
Je kan of een jonkie nemen dat bij de kweker al aan handen gewend is en dus voorbereidend tam is of op de Marktplaats op zoek gaan naar iemand die zijn vogel die al tam is wegdoet.
Dierenambulance kan ook, alleen zal je iets meer moeite moeten doen voor het tam maken.

Spiegeltje snel weghalen.

Als je een foto kan plaatsen kunnen we zien wat je hebt man of pop, ik vermoed man, door het opgeven van voer, al doen sommige popjes dat ook wel.

Zelfde kooi is geen probleem mits die ruim genoeg is,....

Moppers

CiteerDierenambulance kan ook
...als je in Den Haag of omgeving woont, of zover wil reizen. Er zijn namelijk geen andere dierenambulances met een hospitaal waar ze ook (gevonden) tropische vogeltjes opvangen. Er zijn wel veel asielen verspreid over het hele land die ook parkieten opvangen en herplaatsen.

Ik zou er ook zeker eentje bij doen, ik denk dat je Tweety daar een groot plezier mee zal doen.
Tam maken en houden gaat niet vanzelf. Je zal er behoorlijk wat tijd in moeten steken, maar dan zal je moeite zeker vruchten afwerpen.