Man wil paren maar pop niet..

Gestart door LovelyLizzy, april 19, 2011, 20:54:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LovelyLizzy

Hoi allemaal
Lange tijd geleden had ik hier een topic gepost waarin ik vertelde dat het popje dat ik had gekocht zo rustig was en niet veel zei. Ze is nu erg veranderd en kan lekker kletsen, maar ze is nog steeds erg angstig. Mijn man (lovely) is altijd al erg druk geweest en nergens bang voor. Ze waren erg lief voor elkaar maar nu is het lente en hij heeft best wel zin om met haar te paren. Het probleem is alleen dat ik zelf niet echt de ruimte/tijd heb voor kleintjes en ik had begrepen dat als ik geen nestkastje ophang ze ook geen eitjes zal leggen.
Hij gaat alleen steeds achter haar aan en op haar zitten en zij vind dit helemaal niet leuk. Ze vliegt wel weg of laat zich van het stokje naar beneden vallen en bijt naar hem maar hij blijft doorgaan. Ik vind het erg zielig voor mijn popje en begin Lovely erg vervelend te vinden. Is er iets wat ik hieraan kan doen? Of is de enige oplossing om een nestkastje op te hangen en dan maar kleine parkietjes te krijgen? Ik vind het wel belangrijk dat ze gelukkig zijn en heb nu het idee dat mijn pop (laila) alleen maar aan het voorkomen is dat hij met haar gaat paren..
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

lovesbudgies

Je kunt hier niets aan doen, dit gaat vanzelf weer over. Je zou ze natuurlijk wel apart van elkaar in een kooitje kunnen houden, maar ik vraag me af het middel dan niet erger is dan de kwaal.

Het geven van een nestkastje is geen oplossing. Laila zal hier ook geen behoefte aan hebben want anders zou ze wel willen paren.

LovelyLizzy

Bedankt voor het antwoord! Ik hoop echt dat het over gaat want lovely is soms best wel agressief naar laila en trouwens ook naar mij en me vriend. Als ik iets lekkers heb dan valt hij me bijna aan om het te krijgen beetje dominant is die geworden sinds laila er bij is.. Ze doen wel alles samen, wassen, eten en drinken elkaar kroelen doen ze ook. Dus hoop dat Laila hem toch wel een beetje lief vind.  :P

Moppers

Als Laila het echt heel erg vervelend zou vinden, dan zou ze wel feller van zich af bijten. Popjes kunnen andere parkieten heel goed duidelijk maken dat ze iets niet willen. Zoals je het omschrijft klinkt het meer alsof ze er gewoon geen zin in heeft, niet dat ze het echt vreselijk vindt. Zolang Laila niet aangeeft dat iets niet acceptabel is, zal Lovely het blijven proberen. Als ze het wel aangeeft, dan zal Lovely hier zeker op reageren door haar dan even met rust te laten. De kans is heel groot dat hij het dan nog af en toe blijft proberen, om te kijken of ze inmiddels van gedachten is veranderd. En zij zal dan weer aangeven waar haar grenzen liggen, enzovoorts.