Heeft mijn parkiet een ernstige tumor?

Gestart door mishu, april 19, 2011, 18:18:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mishu

Mijn lieve parkietje kiwi is 6 maanden oud en gedraagt zich niet ziek. Hij is speels, fluit vrolijk, eet goed, zit niet bol en poept normaal. Maar toen ik vandaag zijn vleugels nader bekeek zag ik opeens een gelig gezwel (zie bijlage) Hij vliegt nog steeds gewoon blij rond.
Is dit een kankergezwel? Moet ik hiervoor met spoed naar de VA? In verband met de paasvakantie kan ik niet met spoed naar een VA.
Ik ben al op zoek geweest naar een VA dichtbij Rotterdam, maar de enige die ik kan vinden is VA Kindermans in Vlaardingen. Helaas heb ik geen rijbewijs en om ernaartoe te reizen met het OV zal me ruim een uur kosten en het lijkt me ook niet leuk voor kiwi om zo lang in zijn reiskooitje te zitten :( Iemand vragen is ook niet mogelijk. Maar ik wil hem hoe dan ook helpen, want hij is mijn schatje.

[verwijderd door de beheerder]

Pino2006

Ik weet niet wat het precies is? Het kan ook gewoon een bultje zijn?

Ik zal wel naar de dierenarts gaan?
Je kan het ook aan je Ouders vragen?

mishu

Ik ben meer bezorgd of het levensbedreigend is. Ik kan hem pas volgende week naar een VA brengen.

lovesbudgies

Alleen een vogeldierenarts kan zeggen of dit levensbedreigend is.

CiteerHelaas heb ik geen rijbewijs en om ernaartoe te reizen met het OV zal me ruim een uur kosten en het lijkt me ook niet leuk voor kiwi om zo lang in zijn reiskooitje te zitten 

Dit is echt geen probleem, ik moet ook altijd een uur met het OV voordat ik bij mijn vogelarts ben, en ik heb deze reis al tientallen keren zonder probleem gemaakt. Menig parkietenliefhebber moet nog veel langer reizen.

Mijn advies is toch deze week nog even langs Kindermans te gaan.

Parkieten-Freak

Hoeft niet persé een kwaadaardige tumor te zijn, maar het moet inderdaad wel even nagekeken worden door een dierenarts.


Moppers

Ik ben ook rijbewijsloos en reis vrijwel altijd met het openbaar vervoer naar een dierenarts (of met een nieuw diertje naar huis). Als je Kiwi in een reiskooitje of reismandje doet en deze tegen de wind beschermt met bijvoorbeeld een handdoek, dan kan dat best. Als het koud is doe ik er meestal twee handdoeken omheen, maar dat is met het huidige weer niet nodig.
Aangezien Kiwi niet ziek is, vindt hij het misschien leuk als hij in het reismandje een klein speeltje zoals een belletje heeft, of een paar plukjes trosgierst, of iets wat hij kan slopen.

Het zou vanalles kunnen zijn, een goedaardig of kwaadaardig gezwel, een cyste, een vetophoping. Het is zoals hierboven ook gezegd zeker verstandig om het na te laten kijken door Kindermans.

mishu

Hoi,
Ik was zo opgelucht dat ik helemaal vergeten was om hier een update te zetten. Ik heb afgelopen vrijdag vrij genomen en ben naar de VA gegaan. Het bleek iets verrassends te zijn. Het was namelijk een bult dat ontstaan is doordat 2 veren bleven 'steken'. De veren zijn nu eruit en alles is weer goed, ik ben zo opgelucht  ;D

Nog bedankt voor alle reacties

lovesbudgies

Wat fijn dat Kiwi weer helemaal in orde is, gelukkig was het niet ernstig!

Goed dat je er even naar hebt laten kijken!

Sjaakie

Fijn dat het weer goed gaat met Kiwi. Ik zag dat je net als ik in Rotterdam woont en alleen een dierenarts in Vlaardingen had gevonden. Ik ben zelf vorig jaar met Sjaakie naar Peter Klaver geweest in het Dierenziekenhuis Rotterdam (Zuid). Wie weet is dat dichterbij. Uiteraard hoop ik dat je er nooooooooit meer naar toe moet :-)

Groeten
Melinda