Kooi

Gestart door pirusje, april 18, 2011, 16:54:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pirusje

Hallo iedereen,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een nieuwe kooi gekocht, ik heb mijn parkiet er dan ook ingezet, maar hij wou niet eten, na twee dagen heb ik hem dan terug in zijn oude kooi gezet omdat hij minder en minder actief werd.
Maar nu zou ik hem de nieuwe kooi nog eens willen laten uitproberen omdat ik de zijne te klein vind ( dit was ook de reden van aankoop ). Ik wil dat hij wat meer bewegingsvrijheid heeft enzovoorts.
Aangezien hij de vorige keer niet at, denk ik dat er zich nu hetzelfde probleem zal voordoen.

Graag zou ik jullie mening willen weten of ik hem de kooi al dan niet terug zou laten gebruiken.


Alvast bedankt,

Matthieu



De eerste kooi is ongeveer dezelfde als de kooi waar hij nu in zit.
De tweede kooi lijkt sterk op de grotere kooi alleen is de mijne nog iets groter.

[verwijderd door de beheerder]

Pino2006

De 1e is slecht. zal ik zegen want de parkiet kan niet klimmen.
De 2e vind ik helemaal super  :D!!

lovesbudgies

Dat is de vraag toch niet. ;)

CiteerIk heb ongeveer een jaar geleden een nieuwe kooi gekocht, ik heb mijn parkiet er dan ook ingezet, maar hij wou niet eten, na twee dagen heb ik hem dan terug in zijn oude kooi gezet omdat hij minder en minder actief werd.

Allereerst, goed opgemerkt en goed gehandeld. Ging hij in de oude kooi gelijk eten?

Ik zou het zeker nog een keer proberen. Zet de kooien eerst een paar dagen naast elkaar terwijl hij in de oude zit. Gaat hij er ook regelmatig uit om
in de kamer rond te vliegen? Dan kun je eens een stukje trosgierst op de kooi leggen, als hij dat eet dan doe je het de volgende keer ín de kooi, enz. enz.
Als hij een paar keer echt in de kooi heeft gezeten om het gierst op te eten dan haal je als hij eruit is de oude kooi weg. De spullen die erin
hangen hang je in de nieuwe kooi. Als je losse drink- en eetbakjes hebt dan hang je die ook nog een tijdje in de nieuwe kooi, zodat hij de bakjes zeker
kan vinden.

Blijkbaar is het een gevoelig vogeltje, maar als je het rustig aan doet zal het zeker lukken.

pirusje

Hij hing niet direct eten maar toch na een uurtje.
Ik zal de kooien zeker en vast naast elkaar zetten voor een paar dagen.
Ik laat hem ook niet zoveel uit om volgende redenen:
- We hebben een hond
- Het is een zeer grote ruimte en er passeert wel vaak iemand
- Als ik hem uit zijn kooitje laat is hij altijd boos en heb ik soms het gevoel dat hij er helemaal niet uit wil
Ook kan hij niet zo goed vliegen, waardoor dat komt weet ik niet want hij is niet gekortwiekt.
Hij is niet zo verzot op trosgierst dus als ik hem uit zijn kooi laat zal hij ook niet naar de trosgierst gaan.
Zoals ik de vorige keer heb gedaan zullen er een overvloed aan eet-en drinkbakjes hangen.  ;)


lovesbudgies

Misschien kun je hem eraan laten wennen dat hij elke dag een uurtje in de slaapkamer of logeerkamer mag vliegen. Grasparkieten hebben het vliegen wel echt nodig voor hun gezondheid en welbevinden.
Je kun gewoon het deurtje openzetten en wachten totdat hij er vanzelf uit komt, parkieten gaan heel vaak bijten als je ze met de hand uit de kooi haalt.

Als hij niet gek is op trosgierst kun je natuurlijk ook iets anders nemen, andijvie, een appeltje, wat hij lekker vindt. Of zijn favoriete speeltje. Misschien wil hij wel graag een parkietenvriendje! ;)