Lichtgroene/grijze ontlasting

Gestart door mariekee2, april 17, 2011, 15:06:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariekee2

Hallo allemaal,

Mijn parkietje van ongeveer drie maanden oud heeft wat dunnere, lichtgroene/grijze poep. Ze is in de rui, maar voor de rest heel levendig en actief. Ze zit alleen een beetje bol als ze slaapt, maar ik geloof niet boller dan anders als ze met haar borst op de stok rust. Ik heb het idee dat ook de ontlasting van mijn andere parkiet (ietsjes) dunner is dan normaal. Deze parkiet is ongeveer 7 maanden en ook net zo actief als normaal. Enig idee wat het is? Ik ga morgen bellen met de DA (H. van der Horst) om de ontlasting op te sturen.

Groetjes,

Marieke

Misschien nog interessant: het parkietje van drie maanden eet ook vrij veel (ongeveer twee schepjes XtraVital p.d.). Mijn parkietjes kunnen heel de dag door de kamer vliegen en zijn ook behoorlijk actief, dus ik denk zelf niet dat het erg is dat zij wat meer eet. Gewoon even als aanvullende informatie:P!

*Edit

Kip zit nu heel bol, morgen langs de dierenarts als dat kan.. In ieder geval even bellen. Ah, heb wel tentamen van 13-16, hopelijk zijn ze tot 18u open.

Berichtjes samengevoegd. Gr. Lisanne

BudgieMe

Grijze ontlasting duidt vaak op een alvleesklier probleem ( pancreas ).

http://grasparkieten-kweek.webs.com/ziektes.htm ( stukje bij veranderingen in de ontlasting )

Dus een arts raadplegen zou ik inderdaad doen, zeker nu hij echt bol zit.