Neus van grasparkiet heeft rare kleur

Gestart door wiebev, april 14, 2011, 15:37:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wiebev

Ik heb een blauwe grasparkiet, en sinds een week ofzo, heeft de neus een rare licht bruine met wit kleur. Hij was eerst blauw.Wat is er aan de hand???

Pino2006

Het zal handig zijn als je een foto van je parkiet kan maken (dan is het voor ons makkelijker)!

parkietengek12

Ik denk dat het een popje is die in de broedstemming komt. Ze krijgen dan als het ware een bruine korst over hun neusdop  ;)
Maar een foto kan dit bevestigen.


parkietengek12


lovesbudgies

Het is op het forum niet mogelijk om u s aan elkaar te typen, dat wordt dan automatische verandert naar eens. In de link komt het woord 'eens' voor, als je op de link klikt en het 'eens' in de regel verandert naar u s (maar dan aan elkaar) dan zie je de foto wel.

De kleur van de neusdop is gewoon normaal. Het is een popje en neusdoppen van popjes veranderen als ze ouder worden door hormonen van lichtblauw naar bruin. Ik vind de dop wel wat bobbelig, hoe oud is ze en heb je ook een foto van de voorkant?

wiebev


lovesbudgies

Driekwart jaar of 3 of 4 jaar? Een parkiet van 3 à 4 jaar kan inderdaad een bobbelige dop krijgen.
Een foto van de voorkant zou helpen om eventuele problemen uit te sluiten, maar als ik het zo hoor is er niet zo heel veel mis.

BudgieMe

Een pop met een hormoon dopje, niets mis mee. ;)