Nieuw warm huisje gezocht voor tamme Igor en Wiebe omgeving Eindhoven

Gestart door snerdje, april 13, 2011, 17:40:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

snerdje

Met pijn in mijn hart moet ik een nieuw huis zoeken voor mijn 2 lieve parkietjes. Helaas krijgen de schatjes op dit moment niet de aandacht die ze verdienen bij ons in huis. Dit heeft ook te maken met onze kat die we sinds een half jaar hebben. Ik heb van te voren navraag gedaan bij mensen die ook een kat en vogels samen hebben, maar helaas is de situatie bij ons niet ideaal. Ook na een half jaar is dit niet verbeterd. Dus moet ik de stap zetten om een nieuw huisje voor ze te zoeken waar ze wel krijgen wat ze verdienen.

Het gaat om een koppeltje Igor (wit popje van ruim een jaar) en Wiebe (blauw mannetje van ruim een half jaar oud).

Igor is bij ons gekomen in Januari 2010. Igor is erg tam en erg op mensen gericht en een echte kroelkont. Ook kan hij een aardig woordje spreken zoals: Igor kusje..? Kom es?! He jonges! Heel erg verstaanbaar is het niet maar wel erg schattig al dat gebabbel.

Wiebe is bij ons gekomen in augustus 2010 en is ook tam maar meer gericht op Igor dat op ons. Hij volgt Igor overal, en komt dus ook bij je zitten als Igor bij je zit. Volgens mij beginnen ze verliefd op elkaar te worden want laatst zag ik ze samen kroelen. Snavelen doen ze al langer.

Ik wil ze dan ook niet scheiden!

Ik zoek het liefst iemand die in de buurt van Eindhoven woont. Ik zou het leuk vinden als ik ze nog af en toe op mag komen zoeken bij de nieuwe eigenaar. Ik heb geen haast om ze weg te doen en stel dan ook wel wat eisen aan een toekomstige eigenaar. Ze gaan alleen naar een echte liefhebber waar ze regelmatig los mogen vliegen en voldoende aandacht krijgen en vooral verwend worden. Want dat verdienen ze gewoon!

Heb je interesse stuur me dan een pbtje. Ik wil graag eerst kennis met je maken voordat ik een beslissing neem. Hopelijk heb je daar begrip voor.

Ik vraag maar een kleine vergoeding voor deze schatjes. Je krijgt er een grote kooi met badje, speeltjes  en een parkietenboom bij. Ook heb ik nog een kleine kooi waar Igor eerst alleen in zat. Die mag ook mee  en een reis kooitje voor naar de dierenarts, en voer en bodembedekking etc.. Een compleet parkieten pakket dus!

Groetjes Marijke , Igor en Wiebe

Hieronder wat foto's en een filmpje van de boefjes!




Wiebe

Igor





http://www.youtube.com/watch?v=o6-OWRZ6jLM

lovesbudgies


snerdje

Dat zou best kunnen! Ik vind het erg moeilijk te zien.

Maar ja, hij heet niet voor niets Igor,is toch een mannen naam. Ik twijfelde in het begin ook al.

Ik weet het echt niet??

Misschien dat meerdere experts hun mening kunnen geven?

lovesbudgies

Niet op basis van deze foto's, een scherpe foto van de neusdop zou helpen.

Zijn gedrag op de eerste foto en in het filmpje is trouwens ook typisch mannelijk.

snerdje



BiancaS

Hoi hoi,

Ik vind Wiebe en Igor wel errug leuk hoor :-) De enige twijfel bij mij is het volgende; Ik heb twee grotere kooien in huis waarvan 1 bewoond wordt door Pietje en Keesje (een niet voortplantend koppeltje grasparkieten) en 1 kooi bewoond wordt door 2 valkjes. Keesje en de twee valkjes Armani en Katja (2 popjes) zijn volledig handtam (kroelen, kusjes, op hand, in hand etc). Zij mogen dagelijks hun vleugels strekken, wekelijks krijgen ze een douche etc etc maar...overal vind ik op het forum terug dat 3 mannetjes en 1 popjes voor problemen kan zorgen. Namenlijk dat de hormonen van de mannetjes gaan opspelen m.a.g. meer territoriumgedrag. Aangezien het hier lekker rustig in huis is, geen strijd tussen de vogels, ben ik beetje bang dat komst van 2 mannetjes voor problemen kan zorgen. Misschien dat mensen nog kunnen reageren die wel positieve ervaringen hebben. De grasparkieten Keesje en Pietje zijn man en vrouw maar Keesje is volledig handtam en heeft nog nooit gewip-wapt....weet niet hoe het moet. Keesje was al zeker 7 jaar voordat hij eerste keer een vrouw ontmoette. Kees zal nu wel ongeveer 11 jaar zijn denk ik. Na huiskamerverbouwing die april-mei plaatsvind denk ik erover om een huiskamervoilere aan te schaffen. (kooi met 2 verdiepingen). Jullie hebben gelukkig geen haast en misschien komt er een meer geschiktere plek op jullie pad maar zouden mensen mijn twijfel kunnen wegnemen dan zou ik mijn voordeur voor Wiebe en Igor graag open zetten.  :) Groetjes Bianca, Pietje Keesje Armani Katja.

Kleintjes

Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Wouter


snerdje

Citaat van: BiancaS op april 15, 2011, 23:56:47
Hoi hoi,

Ik vind Wiebe en Igor wel errug leuk hoor :-) De enige twijfel bij mij is het volgende; Ik heb twee grotere kooien in huis waarvan 1 bewoond wordt door Pietje en Keesje (een niet voortplantend koppeltje grasparkieten) en 1 kooi bewoond wordt door 2 valkjes. Keesje en de twee valkjes Armani en Katja (2 popjes) zijn volledig handtam (kroelen, kusjes, op hand, in hand etc). Zij mogen dagelijks hun vleugels strekken, wekelijks krijgen ze een douche etc etc maar...overal vind ik op het forum terug dat 3 mannetjes en 1 popjes voor problemen kan zorgen. Namenlijk dat de hormonen van de mannetjes gaan opspelen m.a.g. meer territoriumgedrag. Aangezien het hier lekker rustig in huis is, geen strijd tussen de vogels, ben ik beetje bang dat komst van 2 mannetjes voor problemen kan zorgen. Misschien dat mensen nog kunnen reageren die wel positieve ervaringen hebben. De grasparkieten Keesje en Pietje zijn man en vrouw maar Keesje is volledig handtam en heeft nog nooit gewip-wapt....weet niet hoe het moet. Keesje was al zeker 7 jaar voordat hij eerste keer een vrouw ontmoette. Kees zal nu wel ongeveer 11 jaar zijn denk ik. Na huiskamerverbouwing die april-mei plaatsvind denk ik erover om een huiskamervoilere aan te schaffen. (kooi met 2 verdiepingen). Jullie hebben gelukkig geen haast en misschien komt er een meer geschiktere plek op jullie pad maar zouden mensen mijn twijfel kunnen wegnemen dan zou ik mijn voordeur voor Wiebe en Igor graag open zetten.  :) Groetjes Bianca, Pietje Keesje Armani Katja.

Hoi Bianca,

Ik ben erg blij met je reactie. Je bent zo te horen een echte liefhebber. Ik heb inderdaad geen haast om mijn schatjes weg te doen. Ik kan die twijfel niet bij je weg nemen, wat betreft de onrust die zou kunnen ontstaan. Misschien dat je met deze vraag een apart topic kunt aanmaken?

Woon je een beetje in de buurt van Eindhoven?

Ik hoor het wel als je eruit bent. En we kunnen altijd eens afspreken als je wilt. Nogmaals ik heb geen haast!

Groetjes Marijke, Igor en Wiebe!

snerdje


snerdje

Igor en Wiebe gaan volgende week verhuizen naar hun nieuwe baas.

Hartelijk dank voor alle reacties.

;D

Parkieten-Freak

Proficiat Snerdje, fijn dat je een nieuw huisje voor je gevleugelde vrienden hebt gevonden! ;D
Zal ik dit topic dan maar een slotje geven?