Kiko is ZIEK

Gestart door Kiko, april 13, 2011, 11:43:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiko

Hoi allemaal,

Ik vind dat mijn grasparkietje Kiko raar doet en vraag jullie om raad.

Kiko is rond de 6 jaar oud en beweegt continue het bovenste deel van zijn snavel, net alsof hij kauwt.
Verder eet en drinkt hij goed. De ontlasting is ook goed. Hij is blij, vrolijk en communiceert normaal.
Aan zijn gedrag is dus niet veel veranderd.

Nu zit hij op zijn stok te herkauwen..
Ik ga maar met hem naar de dierenarts zsm, maar toch wil ik eerst hier eens kijken of jullie enig idee of tip hebben.

Ouderdom of ziek? Ik heb werkelijk geen idee.

Dank je


Moppers

Met 6 jaar zal het geen ouderdom zijn.
Is het niet gewoon snavelknarsen? Of 'op een houtje bijten'? (sommige parkieten vinden het leuk, als ze lekker rustig zitten, om ergens op te knagen, een veertje, een houtsnipper, een zaadschilletje)

MissDorien

Sylva heeft dat een periode ook gedaan, zelf had ik het idee dat hij dat gewoon lekker als tijdverdrijf deed.

Kiko


Audrey

Croky doet ook wel eens. Dan gaat hij ergens rustig zitten, bij voorkeur heel dicht bij onze oren  ::) en begint te knarsen met zijn bekje. Schattig hoor, maar ook wel een beetje irritant  ;)

lettebabe

hi

mijn grasje heeft dit ook een jaar gedaan,tot overdreven aan toe

ik ben naar mevr kindermans gegaan( vogelarts in vlaardingen)en die vertelde mij dat het af en toe inderdaad niet erg is
maar als ze het te vaak doen is het vaak een irritatie in de krop, ik ben er inmiddels achter dat de mijne het van trosgierst krijgt
ik ben inmiddels over gestapt op pellets en krijgen 1 tot 2 keer per week 1 schepje aan zaadjes en mijn grasje doet het nu stukken minder.

probeer misschien ook uit te zoeken waar je grasje het meest op reageerd

veel s6

groetjes nicolette