beplanting

Gestart door tobias, april 09, 2011, 23:14:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tobias

we hebben onze voliere uitgebreid en nu wil ik de buitenkant van de voliere laten begroeien met bruidssluier.
kan dit kwaad voor de parkieten, want het groeit wel door het gaas.
dus kunnen ze er wel aan knagen.
van sommige mensen hoor ik dat het geen kwaad kan, dat bruidssluier niet giftig is, weet iemand hoe het precies zit.
ik wil m'n vriendjes niet wagen aan een giftige plant.

lovesbudgies

Ik kan de bruidssluier niet vinden in de lijst van niet-giftige planten, maar ook niet in de lijst van giftige planten.
Het is dus niet bewezen dat hij niet giftig is, de bloemetjes zijn trouwens wel giftig.

Ik zou het niet wagen.

Heb je nog een andere plant in gedachten?

tobias

ja de klimop, maar als jullie nog iets anders weten hou ik me aanbevolen.
o,ja de hop plant(ja die ook in bier zit) leek mij ook wel wat.
paulus(één van mijn gevleugelde vriendjes) gaat voor een eetbare plant

lovesbudgies

Klimop is giftig, hopplant weet ik niet.

Dit zijn wat planten die je in een voliere mag plaatsen:

(jammer genoeg in het Engels)

http://www.birdsnways.com/articles/plntsafe.htm

En een lijst met wel en niet giftige planten:

http://www.naturalbird.com/mcwatters/toxic.htm

Voor Paulus zou ik sowieso gaan voor golliwoog/kattengras/vogelmuur, want dat is niet alleen niet giftig, maar ook nog eens heel gezond. En natuurlijk
takken van de fruitboom/knotwilg. Die van de knotwilg kun je lekker met blaadjes geven.
Verder zou ik het lijstje aanhouden, het is wel even zoeken wat geschikt is en wat niet, maar dan heb je ook wat!

tobias

#4
Topic samengevoegd met dit al lopende topic, onderwerp is hetzelfde. Gr. Lisanne

kan ik aan de buitenkant van de voliere een klimroos laten groeien.
weet iemand of die giftig is voor mijn vogels.
er zullen wel takken door het gaas gaan groeien,dus zullen ze er aan gaan knagen.
ook lees ik dan sommige mensen zeggen dat de klimop niet en sommige wel giftig is, wat moet ik nu geloven.
ik wil aan de buitenkant een plant die in de winter blad houd maar niet giftig is help me a.u.b.