Parkieten erbij

Gestart door parkietengek12, april 06, 2011, 19:42:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

Hoi,

Ik krijg aankomende zaterdag m'n volière en daar komt Elmo in. Hij is 2 meter breed bij 1 meter diep en 2 meter hoog.
Nu willen we voor Elmo een vriendinnetje en miss nog een ander koppeltje. Maar hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
De kooi indelen. Dan Elmo erin en dan later vrouwtje erbij? Of Gewoon Elmo en Goofy er af en toe in laten vliegen en de avond weer naar binnen (tam genoeg om te kunnen verplaatsen in reserve kooi), dan binnen laten wennen in andere kooi aan het nieuwe parkietje? Of kan het vrouwtje er gewoon gelijk bij? Of zal ik het nieuwe pietje erbij in de volière kunnen doen terwijl ze in een kooi zit? Dan kunnen ze nog niet bij elkaar. Maar ik wil d'r wel een beetje gewend hebben aan handen dus miss is het beter eerst 2 weken binnen te houden?
Ik ben dus erg aan het denken hoe ik het zal doen  :P
Alvast bedankt voor de reacties! ;D

Moppers

Het is nog te vroeg om parkieten nu van binnen naar buiten te verhuizen, eind mei is een betere periode.

parkietengek12

Ok, bedankt voor de tip!  ;D
Dat had ik eigenlijk nog niet opgezocht  :-\ Dus goed dat je het zegt :-X
Maar eet niemand een manier om de vogels te koppelen?

BudgieMe

Als je nu vast een vrouwtje erbij neemt voor Elmo terwijl hij nog binnen zit dan kunnen ze straks samen naar buiten.
Zou ze wel apart doen en niet bij de valk dan.

parkietengek12

Ja zoiets had ik ook al bedacht en dat word de optie denk ik dan ook maar. :)
Maar hoe moet het als er ook nog een koppeltje bij komt? Hoe moet ik ze aan elkaar laten wennen terwijl ze in een volière zitten?
Hoe doen jullie dat, een vogel toevoegen in een volière?

BudgieMe

Het 2e koppel kan er in de volière direct bij hoor.