hij is niet zo sociaal meer

Gestart door boussetje, april 05, 2011, 23:06:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boussetje

hey ik heb een vraagke

mijn parkietje chicco is nog een popje, hij heeft zelfs nog wilde haren onder zijn bek.
de eerste dagen sliep hij op de grond van z'n kooi. nu zit hij al mooi op zijn stokje.
ik merk aan hem dat hij hem wel goed voeld ik mag in zijn kooitje komen , komt op mijn hoofs zitten .... ( de eerste dagen ) nu een week verder komt hij al op mijn vinger zitten , eet uit mijn handen ... maar zit geen uren meer op mijn schouder als de eerste dagen . moet ik mij zorgen maken ? als hij in huis rondvliegt komt hij wel bij me zitten na een tijdje of kijkt hij wel in mijn richting maar toch zit hij niet meer op mijn schouder . als ik hem uit zijn kooitje wil nemen maakt hjij zich soms kwaad en bijt mij . niet zo hard maar toch maakt hij zich boos. wat ik nu heb gedaan is kooitje open gelaten nu gaat hij erin en eruit als hij zin heeft ......
ben ik verkeerd bezig ?

hey heb een vraagke hopelijk kan iemand mij helpen ?? mijn parkietje wil niet meer uit zijn kooi . als ik in de kooi kom vliegt hij niet weg maar schuift toch wat op .. zou er iets schelen ?


Vragen samengevoegd in 1 topic, ze sluiten op elkaar aan. Gr. Lisanne

lovesbudgies

Hoe oud is het kleintje nu en hoe oud was hij toen je hem kocht?

boussetje

geen idee :s heb hem op de markt gekocht  ;) hij heeft wel nog lange wilde pluimen onder zijn snavel ... de man op de markt zei dat dit nog ging verdwijnen

lovesbudgies

Ik heb geen idee wat je bedoeld. Kun je een foto van hem plaatsten?

Wat je vraag betreft denk ik dat hij nog vrij jong was toen je hem kocht, en dat hij daardoor erg tam was. Nu is hij wat ouder en meer aan jou
en de omgeving gewend en wordt hij wat mondiger en gaat hij wat meer onderzoeken. Hij kan daardoor ook was schuwer worden.

Begin weer opnieuw met tam maken, doorloop alle stappen rustig en dan zal hij vast wel weer tam worden en de kooi uitkomen.