jago overleden ziva heel anders gedrag

Gestart door martinekl, april 02, 2011, 10:49:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

martinekl

Hoi,
nu Jago er niet meer is is zijn grote vriend Ziva verandert, hij was lekker tam kwam bij ons en sliep op mijn borst als ik tv zat te kijken.
Nu wil hij niks meer van ons weten, hij zat twee dagen in een hoekje van de kamer stil te zijn, hij at en dronk gelukkig wel.
We besloten om een vogeltje erbij te nemen want we zagen dat hij Jago miste, donderdag kwam ik haar tegen in de dieren winkel hier op het dorp, ze is 9 mnd en hetzelfde type als Ziva, ook zo klein en grote ogen, we vermoeden dat ze nog jonger is dan 9 mnd.
Nou dachten wij dat het gedrag van Ziva zou verbeteren maar dit is niet het geval. Hij kijkt er niet naar om, ze hebben de eerste nacht in aparte kooien naast elkaar gestaan en vanacht hebben we ze samen in de kooi gedaan, dit ging goed, ze vonden alle twee hun plek Ziva op zijn oude en Mona op het touw, nu zitten ze wel geluid te geven naar elkaar toe dus ik denk dat het wel goed komt.
Alleen de tamme Ziva is weg, hoe kan dit nu zomaar? na 1.5 jaar tam te zijn geweest.
Ik ben maar begonnen met trosgierst op mijn hand naar hem toe te gaan, maar aangezien hij altijd los is vliegt hij weg voor ons, hij is gewoon bang.
We snappen er niks van. Komt dit nog terug/
groet Martine

BudgieMe

Ik denk wel dat dat terug komt, hij mist zijn maatje en snapt de verandering allemaal niet, de ene parkiet is daar gevoeliger voor dan de ander.
Geef het even de tijd, praat veel tegen hem en pak over een paar dagen de draad weer op, het nieuwe vogeltje wil je ook vast tam maken dus ga gewoon de stappen weer af met haar en Ziva zal vast mee komen doen.
Succes!

martinekl

hoi Butgieme
Nou ik hoop het, morgen is het een week geleden dat Jogo overleed ,Ziva is nog steeds niet zoals hij altijd was. Er zit wel verbetering in maar lang niet zoals het was.
Misschien had Jago ook een grote invloed op Ziva`s gedrag, Jago was echt super tam en kletste ons na, Ziva deed Jago na, alleen praat Ziva niet zoals Jago deed. Nu moet Ziva het alleen doen.
Het valt ons tegen en hebben het gevoel twee kwijt te zijn, dubbel zo triest.
Maar ik geef niet op en doe er alles aan om Ziva weer terug te krijgen, alleen nu met Mona erbij.
Ze gaat al lekker komt al op mijn vinger zitten, alleen eten en drinken doet ze nog niet zoveel, en is nog bang, wat Ziva ook overneemt denk ik.
Maar ik heb de tijd en doe het rustig aan.
Groetjes Martine

martinekl

Het is nu drie weken geleden dat onze vriend Jago vertrok naar de vogel hemel.
Ziva begint een klein beetje zijn normale dingen te doen, maar het vertrouwen is nog steeds weg. Hij schrikt snel en neemt dan de vleugels.
Ik heb pellets in de bakjes in de kooi en voer ze met zaadjes uit mijn hand, Ziva komt erom vragen en Mona volgt hem, zo probeer ik ze te laten wennen aan het veilige gevoel van mijn hand en bij me zijn.
Goed ik begrijp dat ze zo dus nooit geen pellets eten maar zo komen ze wel bij ons.
We missen Jago nog elke dag, we hebben Jago opgenomen want hij kon lekker praten, als we dit afspelen wordt Ziva helemaal gek, hij vliegt eropaf, mijn telefoon waar het geluid uitkomt, en gaat als een gek te keer.
Als we andere parkietjes laten horen doet ie niks, maar zodra hij Jago hoort is het mis. Het is echt zielig om te zien. Omdat hij zo van streek raakt heerst er hier een verbod op het laten horen van Jago.
Als er ooit iemand is die zegt dat parkietjes geen gevoel hebben ga ik daar stevig tegen in.
Mona is een lief vogeltje, ze doet nog niet zoveel en ze zijn ook nog geen vriendjes, ze vechten niet maar knuffelen ook niet, Mona zit de hele dag met haar rug naar Ziva toe, water drinken heb ik nog maar een keer gezien van haar, ik ga ervan uit dat ze snachts drinkt, want zonder water kan ze niet lijkt me, ik hoop dat ze eens een paartje gaan vormen.
De tijd zal het leren.
groetjes Martine