"natte" Oogjes

Gestart door JudithBronsgeest, oktober 10, 2005, 19:49:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JudithBronsgeest

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Mijn parkietje Bobby (vrouwtje) heeft sinds een week last van natte oogjes. De veertjes rond haar oogjes vallen ook uit. Ze wrijft vaak met haar kopje langs een zitstok, snoepstok en zelfs mijn vinger als ze uit de kooi is. Dit doet ze ook pas sinds ze last heeft van natte oogjes.

Verder is ze wel levendig, eet goed, drinkt goed en plaagt af en toe haar maatje koko. Koko heeft er overigens geen last van.

Weet iemand wat dit is???

Ze heeft dit trouwens een keer eerder gehad aan 1 oogje, maar toen was ze ziek. en nu niet.

Groetjes Judith

Ingrid

#1
Hoi Judith,

Welkom op het forum.
Het is natuurlijk moeilijk beoordelen wat het nu zou kunnen zijn, maar het eerste wat in mij opkomt is dat Bobby's oogjes ontstoken zijn.
Ik zou met haar naar de dierenarts gaan om te vragen wat er precies aan de hand is en nog belangrijker welke behandelmethode Bobby nodig heeft.
Persoonlijk denk ik dat je niet zelf moet gaan dokteren, oogjes zijn zo teer dat je ze snel kunt beschadigen.

Laat je horen hoe het afloopt??

Groetjes, Ingrid

JudithBronsgeest

Een ontsteking zou inderdaad goed kunnen. Haar oogjes zijn ook een beetje rood. Ik denk dat ik mijn parkietjes anders beter even uit elkaar kan halen, want Koko pulkt ook de hele tijd aan het koppie van Bobby. Beetje zielig!

Anita & Marisa

Hoi hoi,

Het is inderdaad goed om ze even uit elkaar te zetten! Vooral als je ene parkietje steeds aan het koppie zit... En volgens mij is het ook besmettelijk...
Ook is het belangrijk dat je naar de dierenarts gaat! Want ontstoken oogjes is echt geen pretje! Hij kan je dan ook het beste vertellen wat je moet doen.

Veel sterkte met je parkietje!
Laat je even weten hoe het afgelopen is?

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Parkieten-Freak

Yep, hier moet je echt even mee naar de dierenarts!!!