Vallen tijdens het slapen

Gestart door pixie, april 01, 2011, 03:06:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pixie

Net werd ik weer wakker (gelukkig) van een zachte plof. Joepie lag op de bodem van zijn kooi, op zijn rug. Pedro vloog hard door de kooi van de schrik.
Ik heb Joepie helpen opstaan en het werd weer rustig dus ik heb ze met rust gelaten. Even later hoorde ik hem omhoog klimmen.

Joepie is een mysterie, hij kan niet vliegen maar het is niet duidelijk waarom. Ik heb het donderbruine vermoeden dat het ook iets met zijn evenwicht heeft te maken. Ik heb hem ook nog nooit op 1 pootje zien zitten, of slapen.
Sinds ik hem heb, ben ik al 2 keer met hem naar de dierenarts geweest. Zij zei (o.a.) dikke zitstokken te gebruiken omdat hij daar beter op kan blijven zitten, en een plat plankje op een hoge plaats toe te voegen waar hij op kan gaan slapen. Ik had al dikke stokken, die heb ik hoger hangen dan de dunnere. Ook het platje heb ik, maar daar gaat hij niet zoveel op (Pedro denkt dat het een snack ik, die zit er altijd op te bijten).

Wat kan ik nog meer doen om te zorgen dat hij veilig kan slapen?

Nu heb ik wel eens een soort huisjes gezien, die zelf te maken zijn: karton, in een driehoekige tunnel gevouwen, bekleed met stof (kan het niet meer vinden), zou zoiets een optie zijn?
Of zijn er nog andere ideeen?

Ik vind het zo sneu, hij moet zich steeds doodschrikken als hij zo ruw uit zijn slaap verstoord wordt! Bovendien ben ik heel bang dat hij zich een keer bezeerd door het vallen ('s nachts of overdag)

bedankt en weltrusten!

Geertje

Pixie,

Als je in google afbeeldingen zoekt op " parkiet slaap hutje" zie je de driehoek die jij bedoelt in meerdere uitvoeringen.

Wat dat niet vliegen en veel vallen betreft; zou jouw parkietje blind/ slechtziend kunnen zijn?