snaveltjes botsen / kopstootjes?

Gestart door pixie, maart 31, 2011, 15:41:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pixie

Wat betekent het als een parkietje hard met zijn snaveltje tegen de ander aan botst? Soms meerdere keren achter elkaar.

Ik weet dat Joepie het eerst tegen zijn lievelingsbelletje deed, dat doet me denken dat het goed bedoeld is.
Aan de andere kant ziet het er best wel heftig uit!

MissDorien

Ik denk dat het genegenheid tonen is, maar ik weet dat niet zeker.

KikiSorrie

Dit zie ik ook bij mijn parkietjes, maar dat is meestal als ze elkaar voeren.
Het lijkt me niet heel erg, tenzij het is als ze ruzie hebben ofzo en als de snaveltjes hard tegen elkaar aankomen.

BudgieMe

Snaveltje tik is iets heel normaals, al kan het er soms beetje agressief uit zien. Het is goed bedoeld, beetje uitsloverij ook. ;)
Hier doen de mannetjes niet anders in hun spel om de vrouwen te versieren. Een enkele keer doen ze het ook wel naar een ander mannetje hoor,...
Meestal neemt er 1 de leiding en en de ander probeert te incasseren of terug te tikken, het eindigt vaak in voeren als de zwakste partij of pop toegeeft.

Moppers

Uitdagen, aandacht vragen, indruk maken. Het gaat meestal ook gepaard met geklets en gefluit. Het is natuurlijk gedrag voor parkietjes.

pixie

Gelukkig maar! Bedankt allemaal.

Ik dacht al dat dat het was, maar omdat Joep en Pedro een nogal onstuimige relatie hebben, wilde ik het toch zeker weten!

Tessa

Willow doet dat tegenwoordig bij mij :S  dan tikt ie met zijn snaveltje tegen m'n neus..
Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet, het oogt niet helemaal aggressief maar
weet niet of ik het wel zo leuk vind..
Wat zou ik kunnen doen?
x
Tess

lovesbudgies

Als hij op je hand zit kun je hem een stukje van je afhouden. Je kunt hem afleiden met een speeltje oid.
Ik zou hem in ieder geval niet aanmoedigen door terug te tikken.

Frouwktje

Dat gebeurd hier ook,Tweety was 40 weken toen kwam Chipa,alletwee mannetjes en snaveltje tik,maar Tweety wil het nu ook wel naar m'n lip doen,moet dus goed opletten en hem een beetje verder bij m'n gezicht vandaan houden