Nachtmerrie

Gestart door mariekee2, maart 29, 2011, 15:20:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariekee2

Hallo allemaal,

Mijn parkiet staat op mijn slaapkamer en laatst werd ik 's nachts plotseling wakker doordat hij heel erg snel door zijn kooi aan het vliegen was. Het leek of hij een nachtmerrie had gehad, want toen ik het licht aandeed, werd hij weer rustig. Hebben jullie parkieten dit ook wel eens? Zou hij dan dromen over een kat die hem achterna zit :')? Haha! Gelukkig verwondt hij zich niet ofzo, hij kent z'n kooi denk ik wel goed genoeg.

MissDorien

Vogels kunnen in ieder geval wel dromen, in hun REM-periode schijnen vogels vijf tot zes seconden lang te kunnen dromen.
Maar daar schrikt hij niet wakker van, hoor. ;)
De kans is groter dat hij schrok van een geluidje of iets dergelijks.

Moppers

Mijn vogeltjes hebben ook wel eens paniek 's nachts. Ik heb geen flauw idee waar dit door komt. Het komt ook niet vaak voor. Ook ik word er wakker van (soort moederinstinct bij mij). Als er eenmaal 1 in paniek aan het fladderen is, dan raakt de rest ook in paniek. Ik doe dan altijd even het licht aan, zeg wat sussende woordjes en wacht tot ze allemaal weer tot rust zijn gekomen en weer een slaapplekje hebben gevonden. Dan gaat het licht weer uit en strompel ik weer naar mijn eigen slaapplekje. 9 van de 10 keer slapen ze dan rustig verder, soms moet ik er nog een keer uit.

pixie

Vorige week had ik hetzelfde, Pedro vloog als een gek door de kooi en ik hoorde dat hij de zijkant of iets anders raakte. Ik zat in een fractie van een seconde omhoog en klaarwakker.
Ik ging kijken en zag Joepie op de bodem zitten. Ik denk dat hij naar beneden was gevallen en dat Pedro daardoor geschrokken was.
Het was best eng, ik was zo bang dat er iets erg aan de hand was. Gelukkig viel het mee. Even rustig tegen ze gepraat en toen ze weer beide zaten, weer laten slapen.
Het is behoorlijk schrikken als het gebeurd, maar bij mij iniedergeval was er weinig aan de hand gelukkig!

BudgieMe

Gebeurd hier ook wel hoor, zelfs in de volière,...wel even schrikken als er midden in de nacht 40+ aan het fladderen slaan. :o

Maar er is er nog nooit 1 gewond door geraakt, gelukkig.

DobbyFloppy

ik heb het ook wel eens paar x keer gehad maar dat komt ook zelden voor. even spieken wat er is en als ze dan weer rustig zijn weer slapen zodat ik weet dat er niks met ze is
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13