binnenvoliere maken =D

Gestart door parkietengek12, maart 25, 2011, 19:03:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

Dankje :)

Ja ik wil wel maar ik moet even goed kijken ..
Ik ben 1 bijna blut en 2 ik heb zelf geen toegang tot mijn bankrekening. Die weet alleen mijn moeder en die is nu werken.. Ik zal eraan denken en het proberen dit weekend te doen!

BudgieMe


StoneArch

Is de volière aan de onderkant ook gefundeerd?
Volgens mij staat die los op het zand.
Zo is de kans op ongewenste bezoekers (bijv. muizen) aanwezig,
en kan de volière scheef gaan zakken ...

parkietengek12

Ja nu komt het xd,
De volière staat nu los op de grond, dit blijft zo. In de volière ga ik wel stenen plaatsen zodat de volière tussen 2 randen komt. Zo kan er geen ongedierte via de grond naar boven komen en verzinkt de volière dus als het ware tussen de stenen.
Ik maak foto's morgen dan kunnen jullie het zien  :)

parkietengek12

De volière staat sinds donderdag helemaal vast op z'n plek. Afgelopen vrijdag was het heerlijk weer dus had ik ze er voor 2 uurtjes in gezet en ze vinden met name Elmo de volière geweldig  :D Goofy vind het nog een beetje raar om te vliegen in een kooi (hij houd zoiezo niet van vliegen  ::) ) dus hij gaat naar alle stokken toe door te klimmen langs de tralies  :-X Vandaag waarschijnlijk het schuilhok maken  :)
Wat zijn nou goede afmetingen? Ik dacht zelf toch aan iets van 80x50x50... Er komen maar 4 parkieten in en heel misschien ooit nog 2 erbij maar dat denk ik niet. Misschien wel als er ooit jonkies komen maar dat zie ik dan wel denk ik  ;)
Er komt geen bodem in het schuilhok zodat de poep gewoon op de grond van de volière valt. Er komen 2 stokken in. Moet ik nog een invlieg gat maken? Want ik denk dat de vogels gewoon via onder erin gaan  ::)
Ik hoor het graag   ;D

parkietengek12

Het wordt toch 100x40x40 cm  :) Is groter dan de kooi nu en ik denk ruimte zat   :D

parkietengek12

Ik heb even gekeken met een plaat van 100x40x40 en dan is de helft van de voliere weg.. :(
zou ik dan toch 80x40x40 of 80x40x50 doen? Wat is nou slim? Want ik weet het niet meer...  :-\

parkietengek12

#47
Binnenhok is al klaar sinds 17 april. Hangt al en de kooi is helemaal ingericht. De vogels zitten er nu ook elke dag een paar uurtjes in.
Ik heb even een beetje goed nagedacht en ik vind alleen valkparkieten binnen heel erg saai :P grasparkietjes fluiten meer enzo  ::)
Dus ik heb wat bedacht  :P Als ik nou een koppeltje valkjes (Goofy+man) en een koppeltje grasjes (Elmo+engelse pop). Dat we ze om en om binnen houden? Dat doe ik nu dus elke dag met Elmo en Goofy en dat valt nog wel mee. Dan blijven ze ook nog wel een beetje tam volgens mij  :) Want Ik ga Elmo denk ik heel erg missen binnen  :(
Hier btw nog wat foto's voor de liefhebbers  ;)

[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

Dit kan alleen in de maanden van Mei t/m September. Ander gaat het ten kosten van de dikte van hun verenpak en krijgen ze het koud buiten.

Moppers

Als je vindt dat grasjes meer fluiten, dan heb je nu duidelijk een valkparkietenpopje. Mannetjes zijn namelijk erg vocaal aanwezig, vergis je daar niet in.

Het wisselen kan inderdaad alleen in de warme maanden. Je zal dan voor het grootste gedeelte van het jaar sowieso een keuze moeten maken of je vogels binnen wil hebben en zo ja welke dan. Misschien dat je deze zomer dan kan kijken hoe de parkieten reageren op zowel binnen als buiten. Misschien dat er eentje zelf al duidelijk aangeeft dat hij echt niet meer naar binnen wil of juist andersom.

StoneArch

Begrijp ik het goed dat je nu om de dag de vogels weer naar binnen haalt?
Het uitvangen van vogels geeft ze veel stress.
Dan loop je het risico dat er zo één dood op de grond kan liggen.
Zou toch aanraden de vogels óf buiten óf binnen te houden ...

parkietengek12

Nou die stress valt heel erg mee hoor ;)
Ze zijn allebei tam en laten zich zo in het vervoerskooitje zetten en gaan er in de voliere zelf uit. En s' avonds krijg ik ze er gewoon ook makkelijk in. Dit allemaal door ze op m'n vinger in de kooi te zetten  ;)
en buiten zijn ze actief en als ze weer binnen komen gaan ze daar ook weer actief spelen  :D
Ik wil de vogels pas defenitief naar buiten doen als Elmo een maatje heeft. Want Goofy blijft binnen maar zal in de zomer/lente ook af en toe in de voliere te vinden zijn als ze word geaccepteert  ::)

BudgieMe

Voor jezelf is dit mss een goede actie, of de vogels er blij mee zijn is een 2e,...
Dat verkassen geeft onrust.

En in de winter houdt het sowieso op.

Gaan ze trouwens het binnenhok in?

Ik zou Elmo binnen houden ( wel lief meisje voor hem zoeken ), je valk buiten een partner geven ( let inderdaad op geslacht zoals al werd aangegeven ) en nog een koppeltje grasjes er bij doen.
Dan kan je volgend jaar een keer ze laten broeden en wat houden ofzo. Tenzij je een broedrijpkoppel koopt, dan kan het dit jaar al.

parkietengek12

Nou Elmo vind het ge-wel-dig buiten dus die gaat jammergenoeg naar buiten :(
Goofy blijft binnen want die is mensen gewend en vind de volière niet zo leuk heel erg leuk volgens mij. Ze vind het voor de middag goed maar om haar het jaar rond erin te doen doe je d'r geen plezier denk ik :rolleyes:
Het word Elmo buiten en Goofy binnen.. Dan nog zeuren om een vriendje voor Goofy maar dat betwijfel ik.. :S

Edit: Ik wil de hele tijd 4 foto's plaatsen maar dan krijg ik een foutmelding en als ik 1 foto doe weer een andere foutmelding.. dit is nu al 3 dagen zo :(

lovesbudgies

Bij mij lukt het wel. Zijn de bestanden misschien wat te groot? Welke foutmelding krijg je?

parkietengek12

Bij 1 foto krijg ik :
Er is iets foutgegaan bij het wegschrijven van je bijlage, probeer het alsjeblieft nog eens.

En bij meerdere foto's krijg ik:

Er is een fout opgetreden bij het versturen van dit bericht.
Je sessie is verlopen. Verstuur je bericht nog een keer.
Geen onderwerp ingevuld.
Het bericht is leeggelaten.


..heel irritant :S

lovesbudgies

Melding 1 betekent dat de foto te groot is.

Ik vermoed dat als je ze verkleint hebt het in 1x goed gaat.

parkietengek12

#57
Volgens mij doen ze het nu..  ;D










Edit: hehe eindelijk :P Best wel dom.. ik had ze niet verkleint.. :-\
Maarja, Ik be druk aan het zoeken naar een vriendje voor Elmo :)
Heb er ook 1 gevonden alleen is het geslacht nog niet bekent.. Maar ik vind hem/haar heel erg mooi en als ik hem/haar zou aanschaffen en het zou achteraf een mannetje zijn.. Dan is dat toch geen ramp? Ik kan altijd nog op zoek naar 2 vrouwtjes toch?  :-X

lovesbudgies

Volgens mij vindt Elmo het wel leuk buiten, hahaha.

Elmo is in ieder geval een mannetje, dus het maakt niet uit of het tweede parkietje een mannetje of een popje is, grote kans dat het prima gaat samen.
Eventueel kun je de foto van het parkietje hier nog even laten zien.

parkietengek12

Dat het een mannetje is weet ik al heeeeel lang  :D Heb het herkennen van geslachten ook heel vaak geoefend  :-X
Ikzelf ben helemaal verkocht aan dit pietje  :-*

[verwijderd door de beheerder]