Voliere of kooi?

Gestart door Rachel22, maart 21, 2011, 12:03:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rachel22

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier was, maar nu wil ik graag jullie mening weten. Het zit namelijk zo:

Ik heb sinds een jaar 2 lieve parkietjes (beiden mannetjes). Ze zitten in een (niet al te grote) kooi, maar mogen geregeld een rondje door de kamer vliegen. Er zijn dagen bij dat ik ze overdag niet los kan laten en dan hebben ze duidelijk energie over. Maar aansluitend op dit verhaal heb ik dus ontdekt dat een vriend van mijn vader een grote volière in zijn tuin heeft (met groot nachthok). Ik heb hem uitgehoord en hij heeft veel verstand van parkieten en hij is een echte dierenvriend! Ondanks dat hij een nachthok aan zijn buitenverblijf heeft, haalt hij zijn vogels zelfs naar binnen als het kouder wordt (anders vindt hij het zo zielig). De man zei dat ik ze pas kon brengen als het buiten iets warmer werd i.v.m. een te groot temperatuurverschil. Tot die tijd heb ik dus nog om er over na te denken, want ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik denk dat ik ze wel ga missen maar dat mijn vogels veel beter af zijn in zo'n groot buitenverblijf met nog een paar andere parkieten. Wat vinden jullie hiervan?

Moppers

Wat dacht je van een kamervoliere? Dat lijkt me een mooie tussenweg.

Rachel22

Die heb ik gehad... maar nu ik op mezelf woon heb ik er geen plek meer voor. De voliere (kan t sreepje niet vinden) nam haast de hele kamer in (ik woon ECHT klein). Soort studio. Alleen badkamer is apart (en ja het is hier Teflon veilig!). Goed idee dus, maar geen uitkomst in dit geval. Toch bedankt voor het meedenken!