Gapen en bolzitten...

Gestart door Taz, maart 20, 2011, 13:05:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taz

Groover zat gisteravond ineens bol. Staartje naar beneden geknikt en slapend. Elke twee a drie minuten klauterde hij naar zijn drinkbakje om een paar 'slokjes' te nemen. Hij was aan het geeuwen, vrij vaak.

Nu geeuwt Groover wel vaker (eigenlijk best vaak) maar ik heb daar nooit zo over nagedacht...

Afgelopen week zat Groover zaadjes op te 'spugen'  Die zaadjes kwamen nagenoeg droog uit zijn bekje. Ik heb uiteraard geen idee hoelang die zaadjes er al in zaten. Omdat ze nog 'droog' waren heb ik daar eigenlijk ook niet lang bij stilgestaan...

Vandaag is Groover gewoon weer zoals altijd... vrolijk en op ontdekking...

Ondertussen heb ik wel het idee dat er misschien iets is met zijn crop.

Iemand een tip over wat te doen?

Grtz,
Tanja

... misschien moet ik er bij zeggen dat ze 3 maanden oud is en nu voor het eerst in de rui is... (heeft al aardig wat stekeltjes op haar hoofd...)

Berichtjes samengevoegd. Gr. Lisanne

lovesbudgies

Hallo Tanja,

Het kan best zo zijn dat hij zich door de rui niet zo lekker voelt en bol zit. Je kunt hem een paar uurtjes onder een warmtelamp zetten of zet zijn kooitje tegen de verwarming aan. (Moet je 'm wel even hoog aanzetten uiteraard)
Braken doen parkieten wel vaker en daar hoef je niet meteen iets achter te zoeken (heb ik eens na gevraagd bij Hedwig van der Horst) al kan
het natuurlijk wel een symptoom van ziekte zijn.

Zit hij op dit moment ook niet meer bol?

Ik zou Groover lekker even warm laten worden en het een paar dagen aankijken.

Taz

Groover is de hele dag al wakker en op ontdekking in, op en rond haar kooi. (helemaal blij met de zojuist ontdekte wc-rol die om de stok boven haar hok zit...)  Er lijkt niets aan de hand te zijn vandaag...

Zij eet ook lekker, zowel zijn zaadjes als het slablaadje wat ik heb opgehangen voor haar.

Ik zal vannacht de fleecedeken weer over de kooi hangen...

Ik ga het eens in de gaten houden!


Caradow

Het kan best zijn dat er even een zaadje dwars heeft gezeten, of dat hij/zij/het wat te gulzig gegeten heeft.

(ik denk dat je in het verleden genoeg ervaring hebt op gedaan om zelf ook heel goed te kunnen beoordelen of het echt ziek lijkt of niet!
volgens mij hoef je niet zo onzeker te zijn hoor!)

Taz

...  na de dood van Bertus, wat ik niet zag aankomen, ben ik misschien iets te voorzichtig geworden...  ::)