Goedkope Parkietenkooien

Gestart door Sonja, oktober 08, 2005, 12:52:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sonja

Hallo allemaal,

Er is door forumleden geregeld vraag naar niet te dure parkietenkooien.
Die, en andere dierenbenodigdheden, zijn hier verkrijgbaar:

http://www.goedkoperkanniet.com/

Het zijn overigens nieuwe kooien.

Groetjes, Sonja.

Caradow

jammer dat het merendeel van de kooien toch wel erg kein is...

Annika

let er wel op dat je een kooi uitzoekt die horizontale spijlen heeft!!
Vooral het eerste stel kooien hebben geloof ik allemaal verticale spijlen!

Plumeau

Ik heb er al een paar keer gekeken, maar zie er weinig kooien tussen die ik zowel groot genoeg als opvallend betaalbaar vind. Goede kooien blijven gewoon duur! :(

Fatih

#4
Het lijken wel kooien uit Turkije, ik heb zelf eeb kooi uit turkije maar die is oud geworden.
Het zijn wel echt mooie kooien.

Toch bedankt voor de link!


Fatih ;)

Maur@

Ik koop daar onze kooien. De meeste kooien zijn papagaaienkooien, echter ligt er een rooster los op de grond, die ik eenvoudig aan de achterzijde van de kooi vast maak waardoor een ruitjes patroon onstaat waar de parkieten heel makkelijk in kunnen klimmen. De stokken van de kooi zijn te dik voor een parkiet, elke doe het zelf zaak heeft stokken in een goede dikte te koop. Even op maat zagen en klaar. Ik ben heel tevreden met de kooien die ik daar koop. Ze hebben ze in alle maten en vormen. En ook in de verticale spijlen die aan de buitenkant zitten kunnen de parkieten goed klimmen. Ze wennen eraan. Ik heb nu een papagaaienkooi die aan de bovenkant open kan. Als er meerdere in de kooi moeten zitten om de voiliere schoon te maken doe ik de kooi aan de bovenkant open en zet er de bovenkant van een andere kooi overheen. Hierdoor hebben ze een soort etagewoning. Grootste lol hebben ze dan in en uit de verdiepingen vliegen

budgie

Ik heb de site van de goedkope vogelkooien bekeken en heb hier een vraag over. Weet iemand of de afwerking van de spijltjes schadelijk is voor grasparkieten? De spijltjes lijken mij gelakt. Zou een parkietje die lak eraf kunnen peuteren en inslikken? Zo ja, dan is dat toch giftig?

Hetty

Ik ben in die winkel geweest (Renswoude). Het zijn geen kwaliteitskooien! De kooien zijn klein en dus ook goedkoop!Mijn advies is koop een goede kooi, of anders een goede 2e hands! Je wilt toch het beste voor je pietje!!

Maur@

Ik koop daar ook altijd enkel grote kooien en pas die met een paar kleine trucjes aan aan een kooi voor parkieten, want het zijn wel officieel papegaaien kooien. Ik ben er erg tevreden over. Ze zijn ook makkelijk schoon te maken.

budgie

#9
Het is niet mijn bedoeling om het parkietje altijd in zo'n klein kooitje te houden Het dient alleen maar om hem af en toe even in buiten te kunnen zetten. Zijn dagelijkse kooi is daar te zwaar voor. Sjakie zit trouwens altijd los in de huiskamer! Natuurlijk is mijn parkietje mij alles waard! Ik ben stapelgek op dat beestje. Nu is hij waarschijnlijk nog ziek ook. Kijk maar bij 'onverteerde zaadjes in poep'. Vreselijk vind ik het. Hij is alles wat ik heb!!!

budgie

Citaat van: Hetty op mei 19, 2006, 20:58:15
Ik ben in die winkel geweest (Renswoude). Het zijn geen kwaliteitskooien! De kooien zijn klein en dus ook goedkoop!Mijn advies is koop een goede kooi, of anders een goede 2e hands! Je wilt toch het beste voor je pietje!!


Dat begrijp ik. Maar hoe zit het nu met de lak op de spijltjes? Gevaarlijk voor parkietjes?

Maur@

De spijlen zijn naar mijn weten net als de spijlen van elke andere kooi. Ik zie geen flintertjes of wat dan ook ervan afkomen.

PetsFriend

Uurtje tikken (2 vingers ofzo) en je sessie is verlopen. OK, het was een lap tekst, maar gezien de tijd begin ik niet overnieuw.
even de belangrijkste in soort van steno:
-Renswoude verkoopt veel van dezelfde kooien, hoort niet bij goedkoperkanniet.com
-de meeste van de GKN-franchisenemers verkopen geen bench als parkietenkooi  :P
-Turkije maakt mogelijk vergelijkbare kooien, bij GKN komen ze uit China
-kleine kooien zijn goedkoper dan grote; kijk naar de verhouding
-giftig: nee, de kooien zijn niet giftig  ***de reden om te registreren en reageren***
-de tip om het (overbodige) bodemrooster te gebruiken als een soort klimrek, gaat in <woonplaats> zeker verkondigd worden, thanks  :-*

Ik maak liever niet bekend wie ik ben, of waar ik vandaan kom. Het doel van deze reply is nl. niet commercieel. Ik wil ook geen "ghost-writer" zijn. Op verzoek vertel ik graag tot op de meter waar mijn winkeltje is, welke kortingen wederverkopers krijgen en waarom soms mensen buitengezet worden.
Dieren -> winkel -> persoon, zo werkt het! (hopelijk, uiteindelijk  ;)
Greets,

Edwin