Dik pootje

Gestart door Daniquev, maart 15, 2011, 16:25:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daniquev

een tijdje geleden had mijn parkietje (robbie) een lichte vorm van een kalkpootje. meteen zalf gehaald, erop gesmeerd en alles was na anderhalve week weer goed en hij liep weer gezellig te kletsen.
nu sinds een week is datzelfde pootje erg dik geworden. Het lijkt alsof er veel vocht in zit. Hij kletst niet meer gezellig en zit alleen nog maar stil op de stoel. (of in zijn kooi).
Als ik het pootje aanraak begint hij meteen te piepen dus je zou zeggen dat het pijn doet..
iemand ervaring mee?

inge

Geen ervaring mee,maar als je vogeltje piept als je eraan komt zou ik er toch maar snel mee naar de vogelarts gaan!

Succes ermee ;)

Parkieten-Freak

Een opgezwollen poot is absoluut een reden voor een bezoekje aan de dierenarts!


Daniquev

Dankjewel ! ik ga morgen meteen langs de dierenarts. Dan nog een vraagje, hoe kan ik hem het beste meenemen?
Als hij (1 keer per jaar) uit logeren gaat nemen we altijd de hele kooi mee. is het verstandig zijn hele kooi mee te nemen?
We hebben nog "het doosje" waarin we hem kregen toen we hem kochten. Is dat een goede oplossing?

Mirjam

Ik zou em meenemen in zijn kooi.
Zo'n heel klein doosje is nogal beangstigend voor je parkietje.
Succes!

Daniquev

Ik heb hier een (nogal onduidelijke) foto van hem geplaatst. Het gaat om zijn rechter pootje. Het linker pootje ziet er op de foto ook wat dikker uit, maar dit is zeker niet het geval.

[verwijderd door de beheerder]