Moppie ziek

Gestart door boefje, maart 14, 2011, 15:51:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boefje

Hallo parkietenfreakies :D
Ik wil graag iets met jullie delen, mijn parkietje Moppie (zie foto) die heeft al een lange tijd dat ie aan de diarree zit, nu heb ik al een aantal keren naar de DA geweest , ze konden geen wormpjes vinden , dus poep weer opnieuw opgevangen en opgestuurd naar een lab, daaruit bleek dat meneertje stafylokokken (of zoiets) had en nog een bepaald bacterie, dus antibiotica gehad , hielp ietsjes een half jaar later maar weer naar de DA weer dezelfde antibiotica gehad, maar nu nog steeds geen resultaat, nu hebben ze weer poepjes onderzocht en ze dachten hieraan ' Het lijkt er op dat moppie geen diarree heeft, maar teveel "plast" zeg maar (zijn poepjes zagen er goed uit). Dat kan komen omdat hij waarschijnlijk teveel drinkt. De rede van het teveel drinken kan divers zijn, kunnen psychische klachten zijn (verveling o.i.d), suikerziekte of een nieraandoening. Om de laatste twee uit te sluiten kunnen ze eventueel een bloedonderzoek doen, echter moet het bloed dan wel naar een speciaal laboratorium, daar ze niet meer dan 1 druppel van hem op kunnen nemen. in het geval van suikerziekte of een nieraandoening kunnen ze eigenlijk niets doen. Minder laten drinken heeft dan geen zin, dan zal hij waarschijnlijk erg ziek worden omdat zijn nieren dan niet voldoende kunnen reinigen.'

Moppie is normaal actief, kan al moppie , kusje , kom dan, zeggen hij is verder niet dun, plukt geen veertjes of zo, wat denken jullie ?

Ben erg benieuwd naar de reacties!
Groetjes en een snavelkusje van Moppie

lovesbudgies

Dus er is geconstateerd dat Moppie al tot 2x toe teveel bacteriën in haar ontlasting heeft maar de antibiotica heeft niet volledig geholpen.
Dat betekend dat ze dus nu nog steeds teveel bacteriën in haar ontlasting heeft.
Na zo'n diagnose en medicatie hoort de ontlasting helemaal schoon te zijn. Zo niet, dan moet er een andere antibiotica geprobeerd worden.
Teveel staafvormige bacteriën in de ontlasting is een ziekte, namelijk een darminfectie. Het heeft als symptoom dat er veel water bij
de ontlasting zit. (het veel plassen)
Dus ik denk dat Moppie gewoon nog steeds van hetzelfde last heeft.

Laat de ontlasting eens goed onderzoeken door Hedwig van der Horst, dit kun je gewoon naar haar opsturen. Vertel daar ook bij welke medicatie
je al gegeven hebt, hoeveel en hoe lang. Waarschijnlijk zal een 10 daagse kuur van een andere antibiotica wél helpen.
Stuur na deze kuur opnieuw de ontlasting op en dan kun je eventueel nog een antibioticakuur geven, op advies van Hedwig. Medicijnen stuurt ze op.

boefje

Hoi hoi,
Nou de ontlasting is onderzocht en ik heb niets meer gehoord over die bacteriën, ze adviseerde mij omdat aangezien moppie er al lang last van heeft en daaruit concludeert dat het geen nierziekte of suikerziekte kon zijn, nu heeft ze weer de poep onderzocht en ziet er verder normaal uit, moppie is daar nu een halve dag geweest en de conclusie was: hij plast gewoon te veel.....
Hedwig kon zich hierin wel vinden. en ze zegt dat een nieuwe kweek opsturen verder geen zin heeft omdat de poepjes van moppie al waren onderzocht op een lab.
Dus hierbij mag er een slotje op mijn onderwerp... het lijkt te zijn 'opgelost'

lovesbudgies

Laten we hopen dat hij inderdaad gewoon teveel plast en verder lekker gezond blijft.
Ik zal het topic sluiten.