3 Jonge Grasparkietjes

Gestart door Annika, oktober 07, 2005, 16:12:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

Hoi allemaal,

eindelijk is het zover, de jongen van Vledder en Kleintje zijn alvast op zoek naar een goed tehuis.

Ze mogen weg tussen  ongeveer 22 oktober en 1 november, als ze 6 weken zijn en zelfstandig eten.

Ze worden nu al dagelijks in de hand gehouden en straks dus makkelijk erg tam te krijgen.

Helaas durf ik nu nog niet met zekerheid te zeggen of het om mannetjes of popjes gaat.

Het gaat vermoedelijk (even afhankelijk van vrienden van ons die eerste keus hebben van de vier in totaal) om twee blauwe en een lichte (zie foto's op mijn website) http://www.kaatjeshuisdieren.tk

Woon je in Gelderland, omgeving Doetinchem en ben je op zoek naar een jong grasje om tam te maken, neem dan contact op.

Groetjes Annika

PS  toegevoegde foto is van de twee oudste jongen.

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Wat een schatjes zijn het Annika, mooie vogels hoor!!
En......nu moet ik nu ineens aan Bodi denken, zou hij al een nieuwe parkiet hebben?


Bodi

#2
CiteerWat een schatjes zijn het Annika, mooie vogels hoor!!
En......nu moet ik nu ineens aan Bodi denken, zou hij al een nieuwe parkiet hebben?
[snapback]14692[/snapback]


Nee, nog steeds niet...

Ben nog steeds op zoek naar een blauw mannetje. Doetinchem is wel ver weg, maar we hebben het er wel voor over. Ik zou graag een blauw (heel erg gezond) mannetje willen hebben.

Mag ik een eerste optie????

Zou je anders eens kunnen mailen naar: pakar1 (apestaartje) home.nl

Annika

#3
zo geregeld he, op msn even via de cam de oudste laten zien. We spreken mekaar gauw nog een keer en dan zien we wel of het wat wordt of niet (denk nml dat nr 1 een popje is :? en van nr 2 heb ik eerlijk gezegd geen idee (al denk ik misschien toch mannetje, ook aan gedrag).

Misschien dat iemand me kan helpen, foto wat meer op de neusdoppen ingezoomd

[verwijderd door de beheerder]

Sonja

#4
Hoi Annika,

Helemaal zeker ben ik niet, want het blijft best moeilijk, met zulke kleintjes.
Maar ik zou zeggen, gezien het wit bij de neusgaatjes, de voorste een popje, en de achterste een mannetje, deze neusdop vind ik wat meer roze. (wat je zelf dus ook al dacht)

Maar je krijgt vast nog meer reacties. ;)

Groetjes, Sonja.

Annika

#5
het is inderdaad nog erg moeilijk te zien, maar wel leuk dat we hetzelfde vermoeden hebben.
Maar ook aan het karakter, ik heb het idee dat popjes toch echt feller zijn. Vorige keer was er eentje, Pino, die leek wel een slang : ATTACK
Dat is dus een popje, de andere mannetjes.
Bij deze is dat ook zo  ;)  Maar gelukkig is het met Pino zeer goed gekomen, die is zo tam, daar ben ik gewoon jaloers op haha. Die zit nu natuurlijk nog alleen he en onze Joey bij paps en mams, dus dat zal echt wel schelen.
Maar Pino sport nu zelfs mee met 'r vrouwtje :lol: Als zij springt fladdert Pino op om daarna weer op de schouder te landen en dat achter mekaar ... Mal beest :D

Safrena

Hey Annika

Ik sluit me aan bij Sonja

Ook ik vermoed dat het eerste kleintje op de foto een popje is en dat het tweede kleintje een iets meer roze paarse neusdopje heeft en een mannetje is ;)

Vele groetjes

Annika

Even een update :

Aan 'Bodi' heb ik via de webcam onze oudste spruit geshowd, waarschijnlijk dus popje.
Inmiddels weet ik met zekerheid dat onze vrienden voor nr 3 gaan, dus nr 2 is ook nog vrij. Als dat echt een man is (die is echt heel rustig en zachtaardig) dan zet ik jullie als optie voor die, oke?

Verder kreeg ik vanavond een mailtje van iemand die mijn oproep op het andere forum had gezien. Die mensen hadden een blauw popje die afgelopen week plotseling gehemeld is en zijn nu op zoek naar een nieuw parkietje. Dus hoogstwaarschijnlijk moet ik nu alleen nog op zoek naar een goed huis voor de jongste spruit (nu 2 weken en 5 dagen, dus nog even de tijd), de enige lichte van het stel.

Ik vind het geweldig dat ik, net als de vorige keer, echt reacties krijg van parkietenliefhebbers. Dat vind ik toch een prettiger idee dan via bijv marktplaats.

Groetjes Annika

Annika

nog een mail gehad net :D super goed nieuws dus! Ik gun mijn lieve schatjes, waar ik helaas voor mezelf alweer zo aan gehecht ben, allemaal een fantastisch nieuw thuis. Maar owhhh wat zal ik ze missen ...

Parkieten-Freak

#9
Wist ik wel Annika, ik zou ze ook verschrikkelijk missen......
Ik hoop echt dat Bodi binnenkort weer van een hele leuke en lieve parkietenvriend kan gaan genieten!
Dan maar een stukje verder rijden Bodi, maar je krijgt iets moois!........ :D

Ik ga overigens met jullie mee wat betreft het geslacht.
Erg moelijk te zien, dat wel, maar de voorstel vogel heeft toch wat meer wit rond de neusgaatjes.


Annika

kleine ommezwaai :

degene die op zoek is voor een nieuw parkietje omdat hun Tommy vorige week is overleden (door legnood :() willen graag het jongste parkietje!

Verder heb ik mail gehad van iemand die voor haar vriendin op zoek is naar een jong parkietje : dus als alles doorgaat wordt het dan de 1e blauwe schat en zijn ze, als 'Bodi' dus voor nr 2 wil gaan (man?!) allemaal al van de hand :D

Groetjes Annika

Bodi

Citeerkleine ommezwaai :

degene die op zoek is voor een nieuw parkietje omdat hun Tommy vorige week is overleden (door legnood :() willen graag het jongste parkietje!

Verder heb ik mail gehad van iemand die voor haar vriendin op zoek is naar een jong parkietje : dus als alles doorgaat wordt het dan de 1e blauwe schat en zijn ze, als 'Bodi' dus voor nr 2 wil gaan (man?!) allemaal al van de hand :D

Groetjes Annika
[snapback]14799[/snapback]


Zou je mij nog een recente foto willen sturen van nr. 2?

Alvast hartelijk dank...

Annika

nogmaals twee foto's van het grut, wie helpt me nogmaals bij het 'seksen' (man of pop)


[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

#13
Het is eigenlijk onmogelijk om het nu al te zeggen, dus grote kans dat ik er helemaal naast zit.
Ik zie bij het rechter vogeltje een zweempje blauw aan de zijkanten van de neusdop.
Mijn ervaring is: hoe rozer de dop bij een jong kuiken, hoe meer kans je hebt dat het een mannetje is. Bij popjes zie je soms als heel vroeg een zweempje blauw over de dop.
Wit rond de neusgaten duidt op een pop, evenals een soort "vuilwitte" rand om de neusdop.
Rechts: gokken, maar ik denk een popje.
Links: zwaar gokken: mannetje.


Annika

dan heb je nu hetzelfde gegokt als bij de eerdere foto, maar ook ik weet het echt niet zeker, ze lijken enorm op elkaar. Maar toch bedankt voor het gokken :D

Annika

de twee blauwe rakkers hebben vanavond hun eerste vluchtjes in huis gemaakt. Helaas gaat het altijd erg stuntelig omdat ze nog niet door hebben waar ze wel en niet kunnen vliegen, dat ze niet door muren en plafonds heen kunnen etc. Ze vliegen verder wel erg goed, van de grond af naar plafond bijv.
Alleen heeft nr 1 haar neusdopje wat bezeerd  :( weet iemand of dit ernstig is of dat het net als een korstje weer gewoon goed dichtgaat (niet super stuk, maar klein beetje)
Ze vlogen ook al een paar keer op mijn hoofd en schouder  :D dat was erg leuk.
Nu zitten ze in de kooi (nr 1 is het blok in gegaan, nr 2 hangt bovenin de kooi bij de speelballetjes), morgen weer een dag.
Dadelijk nog even met nr 3 en 4 kroelen en dan is het ook voor mij bedtijd.

Groetjes Annika

PS nog een vraagje.  Als een parkietje steeds met z'n snaveltje 'klappert' is dat dan stress of kan het een teken van benauwdheid zijn? Ik had het gezien bij nr 2 (die dus naar 'Bodi' zal gaan) en het zit me niet lekker, vandaar de vraag hier.
Misschien is het algemeen bekend en onschuldig, zo niet laat ik 'm door een dierenarts nakijken!

Parkieten-Freak

Kleine (schaaf)wondjes aan de neusdop genezen vanzelf.
Wat betreft het klapperen met de snavel: bedoel je daarmee een een soort van "kauwen"?
(Het lijkt dan net of de parkiet steeds iets in zijn snavel heeft en zit te eten.)
Vaak doen vogels dat met een steentje of met wat grit.
Croky doet het ook wel eens, het is dat hij er geen geluid bijmaakt, anders zou ik het "smakken" noemen. ;)

Als je het niet vertrouwd, dan zou ik voor alle zekerheid de dierenarts even laten kijken.



Annika

het lijkt een beetje op een vis die steeds blub zegt ... ? kan het niet eens goed uitleggen.
Maar wat jij zegt is natuurlijk ook goed mogelijk.

Ik zal eens in de gaten houden hoe de rest van het lijfje is als ie het doet, want ik hoorde dat als de staart mee beweegt het benauwdheid kan zien. Dat is me tot nu toe niet opgevallen, maar ga er nu even extra op letten

Annika

nogmaals een foto van parkiet nr 2, toch een popje misschien???  :rolleyes:

[verwijderd door de beheerder]

veerle

ik denk dat et een popje is.

maar aan een popje heb je evenveel als aan een mannetje(bodi waarom moet het perse een man zijn als ik vragen mag?)

slu