Vrij Vliegen

Gestart door angeliqe, oktober 07, 2005, 12:19:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

angeliqe

He mensen,

Long time, no see!
Ik heb even wat leuks te vertellen!!!  :D

Freddy en Ricky, de parkietjes die ik nu een paar maandjes heb vliegen nu dagelijks los en bijdehand dat ze worden joh!
Zit ik 's avonds tv te kijken met mijn vriend komen ze op onze schouders zitten en ze lopen nu zelfs op de grond!
Aan mijn neus knabbelen etc.

Alleen Rocky mijn popje blijft knorrig wat je ook probeerd, bijten en schreeuwen niet alleen tegen ons maar ook tegen de andere parkietjes!!!

Wat kan ik er nog tegen doen, het duurd nu echt al heel lang en ze valt echt aan.


Groetjes,

Angelique


Sonja

#1
Hoi Angelique,

Geduld is en blijft een schone zaak, wat dit betreft. En ook consequent gedrag van jouw kant is heel erg belangrijk, om je parkietjes dingen aan- of juist af te leren.
Als je niet consequent bent, weet je parkiet niet waar ze aan toe is, en verandert haar gedrag niet.
Er zijn over dit onderwerp heel veel vragen gesteld, dus probeer de zoekfunctie eens uit, en je zult een heleboel informatie vinden.

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act=Search&f=

Negeer ongewenst gedrag, beloon goed gedrag.
Heb geduld, en blijf consequent, dan gaat het vast helemaal goed komen. ;)

Misschien vindt Rocky het een beetje moeilijk om de aandacht te delen met de andere parkietjes, een beetje jaloezie zou ook een rol kunnen spelen.
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar met mijn parkietjes heb ik dat wel meegemaakt.
Daarom geef ik ze beiden afzonderlijk ook dagelijks veel aandacht, en ik merk dat ze dat alletwee erg fijn vinden. Sindsdien is de jaloezie tussen hen een heel stuk afgenomen.
Maar: geef Rocky die extra aandacht alleen maar, op de momenten dat ze lief is, anders denkt ze dat ze aandacht krijgt door te schreeuwen e.d., en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Je kunt beter je parkietjes niet op de grond laten lopen, dat kan levensgevaarlijk voor ze zijn, een ongeluk zit in een klein hoekje....... :(

Veel succes. ;)

Groetjes, Sonja.