Parkiet braakt

Gestart door IceParkiet, maart 10, 2011, 21:05:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

IceParkiet

Hey,
mijn parkietje van 4 jaar was vandaag gewoon normaal actief bezig. Eten, drinken, spelen, poepen etc.
Sinds een uur of 5 heeft hij tot nu toe al 3/4 keer zitten braken. 1x kwam er echt slijm bij uit. Het was een beetje wit/transparant en het stonk niet. Hij zit nu rustig in zijn kooitje en zat net bij ons. Hij was redelijk actief en zelfs bij ons heeft hij 1 keer zitten braken.
Is dit ernstig?


Titel veranderd. Gr Lisanne

Moppers

Iceparkiet was net in de chat, hij/zij vertelde dat de vogel niet bol zit, maar wel af en toe op zijn buik ligt wat hij normaal nooit doet, dus hij/zij is nu een dierenarts aan het regelen. De spoed is er dus vanaf (daarmee bedoel ik van dit topic, niet van de situatie).
Iceparkiet, hou je ons t.z.t. op de hoogte van wat er verder is gebeurd, geconstateerd en gedaan?

IceParkiet

Goed nieuws  ;) Hij is weer de oude.
We gingen naar de VA en die zei dat het een griepje was. Hij kreeg er iets tegen en nu is hij weer de oude  ;D

Moppers

Een griepje? Daar heb ik nog nooit van gehoord bij parkieten. Maar goed, fijn dat hij weer opgeknapt is!

IceParkiet

#4
Hmm, vandaag is me wat opgevallen.
Als hij de zaadjes eet, pelt hij ze en laat hij ze vallen. 1 op de 7/8 eet hij op. De rest laat hij vallen. Dit gaat zo de hele dag door. Hij is verder actief bezig, speel veel en drinkt normaal. Ik heb niet echt de indruk dat hij ziek is. Als ik hem fruit/groente geef, eet hij het helemaal op.
Iemand enig idee wat dit is? Morgen weer naar de VA?  ???

Mars

ik begrijp uit je reactie dat hij normaal niet zo'n kieskeurige eter is... dan is het wle raar en zou ik het zeker in de gaten houden.

Verder als je besluit naar een dierenarts te gaan, ga dan naar een andere, want een 'griepje' als verklaring voor braken is echt heel raar. En nog mogelijk dodelijk ook..
Normaal zou je verklaringen als: kropontsteking, gisten, vergiftiging, irritatie in de krop, teveel aan goed of slechte bacterieen, megabacterie moeten krijgen ;)

Sterkte er mee.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

IceParkiet

Hmm, nu eet hij weer normaal en is hij gewoon normaal actief etc.
Zal hem vandaag en morgen goed in de gaten houden.