hulp gevraagd bij kiezen kooi

Gestart door pukenmuk, maart 04, 2011, 11:31:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pukenmuk

Ik heb de 2 volgende kooien op het oog:

Montana Madeira 1
kooihoogte 70cm, breed 69cm, diep 45cm, spijlen 10mm

Montana Mini Sam Remo
kooihoogte 89cm, breed 66cm, diep 45 cm, spijlen 13mm

Ik heb 2 grasparkietjes (Twitter en Tweety) en ben wel van plan om ze regelmatig ook los te laten.
Wie weet iets of heeft een van deze kooien en kan iets zeggen over voor en nadelen?
Heel graag advies en tips!

Nathalie123

De Madeira is niet aan te bevelen omdat deze enkel Verticale spijlen heeft en parkieten moeten kunnen klimmen.

De San Remo heeft aan de zijkanten links en rechts Horizontale spijlen,dus die zou goed kunnen,ook de afmeting is lekker groot voor twee parkieten.

Wijzelf willen graag de Montana Memphis 2 of de Montana Frisco 2,gaan kopen. ;D

pukenmuk

hoi Nathalie,

Nee hoor, de Madeira heeft rondom overal horizontale spijltjes, volgens mij. En de Mini San Remo heeft dit aan de zijkanten.
De kooien die jij op het oog hebt lijken me ook mooi!

inge

Hoi,ikzelf heb de MadeiraII en zijn de tralies inderdaad horizontaal.
Dus ideaal voor onze grasjes ;)
Veel succes met je zoektocht!!!!

groetjes,

lovesbudgies

Beide zijn prima. De Montana Madeira is nét iets beter omdat de Mini Sam Remo aan de voor en achterkant verticale spijlen heeft
en de Madeira heeft rondom horizontale.

Als je dit aanhoudt:
- 70 cm. hoog, 70 cm. breed (of meer) en 45 cm. diep.
- tralie afstand 10/13 mm.
- horizontale tralies

dan zit je vrijwel altijd goed. De poedercoating op de Montana kooien is trouwens heel prettig, blijft lang mooi,
is makkelijk schoon te maken en geheel veilig voor parkieten.

Geertje

Ik heb de montana madeira 2 EN 3.

De 2 voor de parkieten en de 3 voor de Kakariki.

Ik vind het SUPERkooien! Mooi, praktisch, robuust, ruim, makkelijk in elkaar te zetten en goed schoon te houden. Voerbakjes van buitenaf te vullen en de mogelijkheid het dak open te zetten vind ik echt ideaal.  Helaas kreeg ik bij de madeira 2 een witte plastic onderbak geleverd.. check dat vooraf even. De madeira 3 heeft wel een metalen onderbak. Verschil is waarschijnlijk gekomen doordat ik de madeira 2 tegen een iets lagere prijs dan de advies prijs kocht.

Madeira heeft kooien waar je jaaaaaaaaaaren mee doet.

Succes!


Geertje

inge

Ikzelf heb ook een witte plastic onderbak bij de Madeira II gekregen.

  Groetjes

pukenmuk

Iedereen bedankt voor de reacties!
Ik heb de knoop doorgehakt en de Madeira 1 besteld in de lichte kleur  ;D (bij de Parrotshop)
Nu hoop ik maar dat hij inderdaad gemakkelijk in elkaar te zetten is, want ik heb NUL technisch inzicht en 2 linkerhanden !