Wat vinden jullie van deze kooi??

Gestart door KikiSorrie, februari 28, 2011, 18:12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KikiSorrie

Hee,
ik wil graag een nieuwe kooi, en ik moet natuurlijk nog lang sparen en smeken bij mijn ouders, maar ik wou eerst maar eens jullie mening over deze voliere.
http://www.dierenvilla.nl/nl/papegaaien-2/rhr-quality-papegaaienkooien-239/voliere-roma-rhrquality-71.html#images
Ik vroeg me nog een paar dingen af:
Is deze kooi geschikt voor grasparkieten?
Wat is gepoedercoat (eerste stukje) en is dat wel goed voor vogels?
Er staan geen plaatjes bij van de voederbakjes, maar er staat wel dat het gescheiden voerbakjes zijn, wat ik niet helemaal begrijp..??
Alvast bedankt! :)
Mvg

parkietenwinkel

Het is wel een mooie grote kooi zeg! Ik twijfel een beetje aan de tralies. Er zitten wel horizontale tralies in, maar er is zo een groot stuk verticale tralie. Ik zie het dan zo voor me dat je parkiet tegen de zijkant van de kooi springt en naar beneden glijt totdat hij een horizontale tralie tegen komt. Zelf zou ik daarom niet voor deze kooi kiezen.

fullmetalgirl

De kooi is wel ok,

maar voor 10 euro meer heb je een veel betere kwaliteit:
http://www.petgoodies.nl/?page=catalog&view=product&product_id=159

gepoedercoat is prima,
dit zorgt dat hij minder snel roest en dat de grasparkieten ngeen laag verf eraf kunnen knagen :)

Zeker als je deze 2e hands kan vinden (zolang hij niet buiten staat voor een jaar blijft hij goed)
kun je er een super kooi aan hebben :)

KikiSorrie

Heel erg bedankt voor de reacties!
Ik zie nu ook pas dat er best wel veel verticale tralies zijn...
Die andere twee kooien zijn mooier en beter en zoals gezegd: een betere kwaliteit.
Heb dat stukje nog niet goed doorgelezen, maar heel erg bedankt voor de tip!!!

Mvg

PS: zie nu in het stukje (van de twee andere kooien) dat de tralieafstand wel 13 mm is.....
PPS: Welke kleur vinden jullie het mooiste :P???

Pino2006

De kleur zwart zal ik dan doen  ;)


Nog veel succes om een goeie parkieten kooi tezoeken  ;D

fullmetalgirl

Ik heb in totaal 3 villa casa volieres gehad,
de hart op hart afstand is misschien 13 mm,
maar tussen de tralies is de ruimte iets kleiner.

Ze zijn geen gevaar voor grasparkieten. Ben er érg tevreden over :)
Ikzelf vindt de grijze erg mooi omdat eventuele poepjes op de tralies iets minder zichtbaar zijn ;)

KikiSorrie

Nogmaals: Heel erg bedankt voor de reacties!
Ik heb hem net aan mijn moeder laten zien, en die vind de bruine het mooist :P
Maar..... Ik heb dus mooi geen 200 euro's....
Ik zit ook met het probleem dat mijn parkietjes een beetje op de tocht staan, en dat wil ik zo snel mogelijk veranderen maar dan moet ik weer van alles verschuiven en dan moet die nieuwe kooi wel weer passen.....  :-[
Ik denk dat ik heeel hard ga sparen en dan gewoon de 'Choco' kooi ga kopen.
@fullmetalgirl
Zijn de voerbakjes van de voliere goed?? Want ik kan ze niet zo goed zien op de foto's
Mvg Rinke, Kiki en Sorrie

inge

Hoi, voor je probleem met tocht.
  Je kan  misschien tijdelijk tot je een andere kooi hebt een stuk plexiglas langs de kant waar het tocht plaatsen?
Groetjes

KikiSorrie

Ik weet niet precies hoe ik dat dan moet vastmaken, maar waarschijnlijk gaat mijn kooi die ik nu heb ergens anders in mijn kamer staan en dan staat ie niet meer op de tocht.
Mvg, Mij en de parkietjes :)

KikiSorrie

Hee,
Ik ben van plan om een nieuwe, ruimere kooi aan te schaffen. Ik heb er twee op het oog:
Montana Casa 75 http://www.birdsuprise.com/product_info.php?cPath=77_246&products_id=957
Montana Madeira 2 http://www.birdsuprise.com/product_info.php?cPath=77_246&products_id=796
Ik wil graag jullie mening over deze kooien.
Het duurt denk ik nog wel een tijdje voordat ik ze kan kopen, want ik moet ze wel zelf betalen en ben op het moment zo goed als blut (word aan gewerkt!).
Groetjes, Rinke
PS: Bij de Montana Casa 75 staat bij: €0.00?? Is dat een fout of....... :P

Pino2006

Ik zal voor de Montana Madeira 2 gaan  ;)!

KikiSorrie

Dankjewel voor je mening! Ik denk dat ik de Montana Casa 75 iets handiger vind, want dan kan ik er nog een parkietje bij doen :P
Maar waarom kies je eigenlijk voor die dan??

Pino2006

Ik heb eens heel goed gekeken Inderdaad Montana Casa 75 is eigelijk wel beter  ???!

lovesbudgies

Nieuw topic samengevoegd met dit al lopende topic, ze gaan over precies hetzelfde. Gr. Lisanne

Mars

Even off topic:

Citeerwant dan kan ik er nog een parkietje bij doen

3 is geen goed getal, probeer altijd een even aantal parkietjes te hebben: en nooit meer vrouwen dan mannetjes (liever ook niet andersom).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KikiSorrie

Oké, dan zal ik daar aan denken. Bij die Montana Madeira 2 wil ik sowieso geen parkietje erbij, want dat vind ik te klein. Maar bedankt voor de mededeling!
Groeten

KikiSorrie

#16
Nou, volgensmij zijn horizontale tralies juist beter om te klimmen ;)
En dat hebben die kooien wel. Ik ben trouwens al druk aan het sparen, dus over een jaar of 30 kan ik 'm kopen. Nee hoor, ik laat jullie weten wanneer ik heb koop enzo.
Groeten :D
PS: Hier mag wel een slotje op van mij :)


Prima! Gr. Lisanne