bruine neusdop

Gestart door jonker, april 11, 2005, 20:16:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jonker

Hallo,
Onze grasparkiet heeft een bruine plek op zijn neusdop. Toen wij hem kochten was 1 gaatje wat bruin. Nu begint het over heel zijn neusdop te trekken. Wie kan mij vertellen wat dit is?

Ingrid

Waarschijnlijk is je parkietje zijn/haar eerste rui voorbij? Als dat zo is dan verkleurt de neusdop en de kleur verraadt het geslacht. In dit geval is jouw parkietje dan een popje, die hebben een bruine neusdop, mannetjes daarentegen een blauwe.

Gr. Ingrid

jonker

Hoe  bruin wordt dat dan? Echt helemaal donkerbruin? De parkiet verliest momenteel wel heel veel witte dons veertjes.

helma

Hoihoi,

Dan is ze bezig met het "volwassen" worden.
Mijn parkiet had dat ook.
Na zo\'n 4 maanden begon haar neusdopje ook bruine plekjes te vertonen.
Je zult zien dat na verloop van tijd de neusdop helemaal bruin wordt.

Groetjes
Helma.

Ingrid

De neusdop wordt vleeskleurig bruin, zo is het het beste te omschrijven denk ik. Blizzard heeft nu sinds een paar dagen een volledig bruine neusdop, dus ze mag zich nu madam noemen :wink:. Haar neusdop was eerst helemaal wit en begon tijdens de rui ook rond de neusgaatjes een bruine verkleuring te krijgen.

Gr. Ingrid

Renate

Hoi

Mijn parkietje Joepie had dit ook, ze had eerst een bijna totale blauwe neusdop
en met de rui is deze nu helemaal bruin geworden. Heel apart om te zien!!

jonker

Bedankt allemaal voor jullie antwoord. Nu ik dit zo lees denk ik: ja logisch. In de dierenwinkel waren ze er van overtuigt dat dit een mannetje was, niet dus. Vandaar dat ik ook niet verder dacht en bang was dat tweety ziek was. Zij ziet er trouwens bepaald niet ziek uit.
Ik ben weer gerust gesteld.
Groeten, Wieneke

Kuslar

Hi

Mijn meisje is nu in de rui en haar neusdop is nu wit. Is dat normaal? Hoort het bij de rui?










____________________
liefs layla, cabar en gülcan

Safrena

Hey Layla

Als de neusdop van je meisje wit is komt dat niet door de rui :wink:

Het is bij meisjes wel normaal hoor, dit komt door de hormonen verandering :wink:
Als de hormonen weer goed zijn wordt de neusdop ook weer bruin :wink:

vele groetjes

Kuslar

Hi safrena

als de hormonen veranderen, wat gebeurd er dan met haar.










__________________________
liefs layla, cabar en gülcan

Safrena

Hey Layla

De hormonen veranderen als ze in broed stemming komen.

Dan kunnen meisjes ook meer beginnen slopen en bijten dan anders :wink:

vele groetjes