Bang in het donker....??

Gestart door KikiSorrie, februari 11, 2011, 19:53:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KikiSorrie

Hee,
ik heb mijn parkieten op mijn slaapkamer staan, en als ik dan in bed lig (met licht nog aan) te lezen, dan zitten ze rustig op hun stokje te knarsen ;)
Maar als ik dan mijn licht uit doe, dan is het dus donker in de kamer op het streepje licht wat onder de deur door komt na. Maar dan gaat mijn jongste parkiet meestal tegen de wand van de kooi zitten. Als ik dan weer even het licht aan doe gaat ze weer gewoon zitten, dan doe ik het weer uit en dan blijft ze wel zitten. Is het omdat ze bang is in het donker? Of omdat ze gewoon graag op het schommeltje wil zitten en dat ze daarvoor op de wand moet klimmen??
Ik heb trouwens net een nieuwe schommel opgehangen op dezelfde plek waar de ouwe hing, maar daar durft ze nog niet op te zitten....
ALvast bedankt voor het lezen!!
Groetjes mij en de parkietjes :)

parkietenwinkel

Herkenbaar. Als ik naar boven ga om te slapen moet ik altijd eerst het licht dimmen/uit doen, zodat ze weten dat ik het licht zo definitief uit ga doen. Dan zoeken ze vaak de stok op waarop ze willen gaan slapen en daarna doe ik pas definitief het licht uit als ze zitten. Anders springen ze inderdaad tegen de zijkant van de kooi om alsnog in het donker hun slaapstokje te gaan zoeken.

MissDorien

Je kunt ook elke keer wanneer je het licht uit gaat doen iets zeggen als 'jongens, we gaan slapen'. Nasty en Sylva zoeken dan hun slaapplek op en gaan lekker slapen. Als je dat elke keer doet snappen ze wat het inhoudt. Erg handig.

KikiSorrie

Oké, zal 't proberen.
Ik doe wel even het licht uit, en dan snappen ze het wel. Dan doe ik het weer aan, gaan ze goed zitten en dan doe ik het echt uit.
Ik zeg ook altijd als ik het licht uit doe, 'weltrusten'. Dan piept Kiki nog even en dan gaan we slapen :-*

DobbyFloppy

wat ik doe is voor het slapen gaan kleed over de kooi heen. het vrouwtje zit vaak al op de schommel het mannetje gaat zogauw ik bezig ben de handdoek erover heen te doen
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

BudgieMe

Als je een stopcontact over heb zou je eventueel zo'n heel klein baby slaapkamer lampje er in kunnen doen, dan hebben ze als er iets gebeurd altijd nog een oriëntatie punt, helemaal pikkedonker is niet goed, buiten zijn er altijd nog de maan en sterren. ;)

Hier is er altijd wel wat stadslicht wat in de volière en huiskamer valt, genoeg voor mij om een nachtelijke wandeling richting toilet te doorstaan zonder teen stoten,... :-X

bridgetvh

Javier, mijn parkietje, slaapt altijd rechtop tegen de tralies, in een hoekje van de kooi. Toen ik hem de eerste keer zo trof 's ochtends dacht ik dat hij in het donker zijn stokje niet had gevonden. Maar als ik zeker weet dat hij op zij stok zit, doe ik het licht pas uit, en gaat hij toch 's nachts weer in een hoekje van de kooi aan de tralies hangen, waar ik hem 's ochtends weer aantref.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij wel lekker op zijn gemak op een stokje gaat slapen?

JCS

Citaat van: bridgetvh op mei 11, 2011, 21:12:18
Javier, mijn parkietje, slaapt altijd rechtop tegen de tralies, in een hoekje van de kooi. Toen ik hem de eerste keer zo trof 's ochtends dacht ik dat hij in het donker zijn stokje niet had gevonden. Maar als ik zeker weet dat hij op zij stok zit, doe ik het licht pas uit, en gaat hij toch 's nachts weer in een hoekje van de kooi aan de tralies hangen, waar ik hem 's ochtends weer aantref.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij wel lekker op zijn gemak op een stokje gaat slapen?

Mja, dat doet Mozart dus ook bij mij....   ???

MissDorien

Citaat van: bridgetvh op mei 11, 2011, 21:12:18
Javier, mijn parkietje, slaapt altijd rechtop tegen de tralies, in een hoekje van de kooi. Toen ik hem de eerste keer zo trof 's ochtends dacht ik dat hij in het donker zijn stokje niet had gevonden. Maar als ik zeker weet dat hij op zij stok zit, doe ik het licht pas uit, en gaat hij toch 's nachts weer in een hoekje van de kooi aan de tralies hangen, waar ik hem 's ochtends weer aantref.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij wel lekker op zijn gemak op een stokje gaat slapen?
Toch maar een klein lampje aan.
Hij zal ergens van geschrokken zijn, tegen de tralies aangevlogen, en vervolgens kon hij zijn stok niet meer vinden.
Nasty had dat ook elke nacht. Pas na een maand kon ik alle lichten uitdoen, nu valt er een klein beetje licht door het raam en dat is voor hem nu voldoende.