Verkeerd opgevoedde parkiet.

Gestart door Coco-22, februari 08, 2011, 22:49:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coco-22

Ik heb nu een parkiet die ik in het begin (denk ik) niet goed heb opgevoed. Ik had bijna geen geduld dus begon ik gelijk met mijn hand in de kooi te steken enz. En daarom is hij nu nog steeds bang voor mijn handen. Op mijn schouder zitten is geen probleem voor Coco maar zodra ik met mijn hand kom probeert hij weg te vliegen en als dat niet lukt te bijten. Daarom is mijn vraag of iemand mij kan helpen om hem alsnog te laten wennen aan mijn handen. Hij/zij is ongeveer 6 maanden oud. Dus mijn vraag is of iemand mij kan helpen met dit probleem. Gr. B.Agdeviren 

Mars

Het lijkt mij dat je gewoon moet blijven oefenen met lekkers.
Hij kiest nu gewoon een hoog, veilig punt uit. Waarbij hij even hoog zit als jij en dus even belangrijk is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Coco-22


DobbyFloppy

oefen met trosgierst, daarna wat voer op je hand. gewoon zodat ie je hand niet ziet alleen voer op gegeven moment zal ie niet meer op je hand letten. 1 an mijn 2 die gaat nu op de hand met eten die ander doet het niet dat is een echte tut en als ze het doet is het kibbelen.
wat ik ook wel eens gedaan had toen ze aan de hand gewend waren, mouw over je hand doen zodat ze aan uiteinde van bijv je vest gaan knabbelen, daarna kun je ook steeds iet minder van je mouw over je hand heen doen.
en als ik nu me hand in kooi zou doen gaan ze beetje aan me vel plukken en ook met me ring spelen

misschien helpt dit voor jou ook ;) gr
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Geertje

#4
Voor de kooi gaan zitten met een boek, spelcomputer tijdschrift of iets anders leuks op je schoot. Zorg dat je voor jezelf iets te eten en te drinken binnen handbereik hebt. Zorg dat je gemakkelijk zit.
Dan kooitje open, hand met trosgierst of iets dergelijks in de kooi. En dan ijzeren geduld hebben :)
'T mooiste is als je je hand binnen de kooi ergens op kan laten rusten, dan wordt je arm niet zo snel moe.
Als je dat zo vaak als mogelijk doet, dan worden je handen al snel een "dienblad voor lekkers", en dus minder eng.

Eventueel bijten gewoon negeren. Als je terugtrekt heeft de parkiet gewonnen en zal hij de volgende keer alleen maar harder bijten.
Bijten voelt naar, maar meer als een speldenprik dan als een schaar. Ze zijn maar klein, zoveel schade kunnen ze nou ook niet aanrichten.
Dus wees voorbereidt op bijten, dat scheelt de helft, en negeer het.

Succes!!!

JCS

Wat ik ook wel eens doe is dat ik een handdoekje op mijn bureau leg met wat van zijn zaadjes erop (trosgierst lust die mafkees nog steeds niet) en dan ga ik gewoon schrijven aan mijn scriptie of verder met de andere dingen die ik nog moet doen. Als hij dan eet voer ik 'm soms wel eens een pitje vanuit mijn hand, dat went best snel voor hem merk ik.

petertje

Bijten op je hand zelf doet niet echt zo'n pijn, tenminste bij mij neit maar ik heb een beetje eeldige handen van karate :P Het is alleen pijnlijk als hij op je arm loopt en dan gaat bijten :P Maar goed, beetje off-topic..